خراسان رضوی رتبه اول کاهش تلفات جاده‌ای در سال جاری

رییس پلیس راهور ناجا گفت: خراسان رضوی رتبه اول کاهش تلفات جاده‌ای را در 9 ماهه نخست سال جاری داشته است.
کد خبر: ۵۴۰۷۱۶
خراسان رضوی رتبه اول کاهش تلفات جاده‌ای در سال جاری

اسکندر مومنی در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها که در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد افزود: خراسان رضوی با کاهش 26 درصدی تلفات جاده‌ای رتبه نخست کشوری را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص عوامل موثر در کاهش تلفات جاده‌ای خاطر نشان کرد: معتقدیم تنها با اینکه بر کسب مولفه یعنی عامل انسانی، تصادفات را کاهش داد و بلکه این کاهش نیازمند همکاری تمام بخش‌هاست.

مومنی با بیان این که مردم در بحث تصادفات جاده‌ای علاوه بر نقش‌ها و وظایفی که بر عهده دارند حقوقی نیز دارند تصریح کرد: داشتن جاده ایمن، خودروی ایمن، سیستم امداد و نجات و درمان به موقع از حقوق مردم است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به بستری که قانون فراهم کرده است و با همکاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی مانند سیستم امداد و نجات و توسعه پیشرفت هایی داشتیم.

رییس پلیس راهور ناجار اضافه کرد: اما در توسعه ایمنی خودرو متاسفانه توسعه مناسبی نداشتیم و امیدواریم در این بخش هم متولیان تلاش کرده و همگام با مردم و سایر بخش‌ها شاهد توسعه این بخش نیز باشیم.

وی با بیان این که د ر بحث ایمنی جاده‌ها ده مولفه را در نظر داریم افزود: این مولفه‌ها عبارت است از قانون و مقررات به هنگام به روز، ایمنی خودرو، ایمنی شبکه معابر، توسعه سیستم حمل و نقل عمومی، خروج خودروهای فرسوده وضعیت بیمه،‌ارتقای فرهنگ ترافیک و استفاده از فناوری‌های نوین.

مومنی در خصوص ایمنی جاده‌های کشور با اشاره به این که بسیاری از جاده‌های پر تردد کشور دو طرفه هستند خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر، وزارت راه و شهرسازی تلاش‌های بسیاری برای رفع نقاط حادثه‌خیز کرده است اما همچنان این نقاط وجود دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با اختصاص منابع و پیگیری لازم علاوه بر رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های دو طرفه کشور به جاده‌های یک طرفه تبدیل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها