یوسف نوری در گفتوگو با واحد مرکزی خبر، با بیان اینکه برای اجرای این طرح کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل و در خصوص آن مطالعه شد گفت: در این طرح دانش آموزان با استفاده از تبلتی (رایانه لوحی) که مدرسه در اختیار آنان قرار می دهد به فراگیری مطالب درسی از طریق شبکه رشد با اینترانت مدارس می پردازند.
وی؛ انعطاف پذیری بیشتر نحوه آموزش دانش آموزان و همچنین قابلیت حمل آسان تبلت (رایانه لوحی) را از دلایل اجرای این طرح بیان کرد و افزود: با تبلت اطلاعات اولیه دروس آموزشی به صورت نرم افزاری در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: در این طرح دانش آموزان و معلمان از طریق شبکه با یکدیگر در ارتباط هستند و تبادل اطلاعات می کنند.
نوری افزود: این طرح برای دانش آموزان استثنایی (معلولان حرکتی) که امکان استفاده از تخته کلاس را ندارند نیز مفید خواهد بود.
وی اضافه کرد: در این طرح؛ تبلت ها از مدارس خارج نمی شود اما در مرحله نهایی استفاده از این وسیله در خارج از مدرسه نیز امکان پذیر خواهد بود.
رییس مرکز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در این طرح؛ تبلت ها جایگزین کتاب های درسی نخواهد شد بلکه به عنوان مکمل کتاب های درسی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
داود فتحعلیبیگی معتقد است اقتباس از یک متن باید بهگونهای باشد که با فرهنگ بومی ما سازگاری پیدا کند
گفتوگو با افسانه حسامیفرد، اولین کوهنورد زن تاریخساز ایرانی در مسیر باشگاه هشت هزاریها
تهیهکننده، نویسنده و بازیگران مجموعه شبکه سه، از چالشهای تولید یک قصه اجتماعی میگویند
در گفتوگو با یک جامعهشناس، تهدیدات و فرصتهای هوش مصنوعی برای خانوادههای ایرانی را بررسی کردهایم