واگعیه یا کیکه؟!
درباره تصویر نادرست فضای دانشجویی در دوران دانشجویی

واگعیه یا کیکه؟!

شرایط ادامه تحصیل همزمان دانشجویان در 2 رشته

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته را در مقاطع مختلف تحصیلی تشریح کرد.
کد خبر: ۵۴۰۳۱۱
شرایط ادامه تحصیل همزمان دانشجویان در 2 رشته

رضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: تحصیل همزمان دانشجویان به صورت همزمان در دو رشته مقطع کارشناسی ارشد، غیرقانونی است و این امکان وجود دارد که در هر دو دانشگاه از تحصیل محروم شوند.

به گفته وی، اخیرا طرحی مطرح بود که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در دوره‌های مجازی مشغول به تحصیل هستند، بتوانند در دانشگاه دیگری نیز در این مقطع به صورت همزمان ادامه تحصیل دهند، البته در حال حاضر این موضوع نهایی نشده است.

عامری درباره نحوه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان در مقطع کارشناسی نیز گفت: اگر داوطلبی دانشجوی دانشگاه پیام‌نور یا یک رشته غیرحضوری باشد، می‌تواند به صورت همزمان در رشته دیگری در دانشگاه دیگر ادامه تحصیل دهد، در غیر این صورت امکان ادامه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان برای وی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم افزود: دانشجویی که در یک دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل است، نمی‌تواند به صورت همزمان در دانشگاه و رشته دیگری ادامه تحصیل دهد.

عامری خاطرنشان کرد: در مقطع دکتری نیز تحصیل در دو رشته به صورت همزمان ممنوع است.

newsQrCode
برچسب ها: دانشگاه دانشجو
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها