یک اژدهای کومودو بزرگترین سوسمار جهان به دو نفر از کارکنان زیستگاه تحت حفاظت این خزندگان در جزیره رینکا حمله کرد.
کد خبر: ۵۳۸۸۰۵
حمله اژدهای کومودو به 2 نفر

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حادثه نادر در جزیره رینکا جزو مجمع الجزایر کومودو اندونزی رخ داد. این منطقه تنها زیستگاهی است که اژدهای کومودو در آن آزادانه زندگی می کند.

"هرو رودیهادتو" یک مسئول پارک ملی کومودو گفت: سوسمار دو متری وارد گیشه فروش بلیت به توریست ها که یک راهنمای 50 ساله در آن حضور داشت،شد. راهنما که به خوبی از خصوصیات این خزنده اطلاع داشت و یک بار نیز در سال 2009 مورد حمله یکی از آنها قرار گرفته بود با دیدن اژدها دچار وحشت شد و روی یک صندلی پرید.

"هرو رودیهادتو"افزود: اما اژدها توانست ساق پای او را گاز بگیرد. یک کارمند دیگر که صدای فریادهای همکارش را شنیده بود به کمک وی شتافت اما او نیز مورد حمله اژدهای کومودو قرار گرفته و خزنده  با دندان های سمی خود پای وی را گزید.

وی تاکید کرد: دو مرد بستری شده و با تزریق پادزهر جان آنها در خطر نیست با این حال به دلیل امکان عفونت هر دو نفر در بخش ویژه ای تحت مراقبت قرار دارند.

اژدهای کومودو بزرگترین سوسمار جهان برای غده های سمی که در دهانش دارد، مشهور است. این خزنده اغلب شکار خود را گاز گرفته و اجازه می دهد تا حیوان برود زیرا سم حاوی در آب دهان اژدها سبب عفونت شدید در محل گاز گرفتگی شده و اندک اندک قربانی فلج می شود. در این هنگام اژدهای کومودو با خیال راحت به سراغ شکار خود حتی اگر یک بوفالو بزرگ باشد رفته و در حالی که حیوان هنوز زنده است او را تکه تکه می کند.

اژدهای کومودو همه قسمت های شکار حتی شاخ ها ، سم ها و پوست آن را می خورد و چیزی از جانور باقی نمی گذارد. طول اژدهای کومودو می تواند تا سه متر برسد. ضربه دم این سوسمار گوشتخوار به نوبه خود مرگبار است.

حمله اژدهای کومودو به انسان ها نادر است. با این حال، در سال 2007 یک کودک 9 ساله و در سال 2009 یک ماهیگیر توسط اژدهاهای کومودو  کشته شدند.

حدود 3000 اژدهای کومودو در جزیره کومودو و دو سه جزیره پیرامون آن که متعلق به اندونزی است آزادانه زندگی می کنند. توریست ها تنها با محافظت نگهبانان حیات وحش قادر به مشاهده آنها هستند.

در عین حال، اژدهای کومودو همجنس خوار و لاشه خوار بوده و اغلب سوسماران کوچکتر از نزدیک شدن بیش از اندازه به بزرگترها خودداری می کنند. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
برچسب ها: اژدها کومودو
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۴
غریب اشنا
Germany
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
۱
۱
خوب بود
110
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۲
۳
اینطور مردن وحشتناكه
قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۳
۱
بنازم به قدرت خدا با خلق چنین موجوداتی
خاتون
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
۱
۰
یا ابوالفضل ?
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها