تعیین حق‌آبه‌ تالاب شادگان از رودخانه کارون

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص موضوع حق‌آبه تالاب‌ها عنوان کرد: با همکاری سازمان آب و برق خوزستان، برای اولین بار حق‌آبه‌ای از رودخانه کارون برای تالاب‌شادگان پیش بینی شد.
کد خبر: ۵۳۸۷۸۸
تعیین حق‌آبه‌ تالاب شادگان از رودخانه کارون

احمدرضا لاهیجان‌زاده با بیان این‌که بیش از 20 درصد از مساحت تالاب‌های کشور در استان خوزستان قرار دارد، افزود: اگر باقی‌مانده مساحت تالاب‌ها به طور مساوی بین 30 استان دیگر تقسیم شود، سهم هر استان حدود 2.5 درصد است که با مساحت تالاب‌ها در خوزستان قابل مقایسه نیست.

وی گفت: نیاز است مدیریتی یکپارچه برای تالاب‌های کشور تعریف شود و همچنین، در زمینه هماهنگی بین‌المللی میان ایران و عراق برای تالاب‌های مرزی از جمله هورالعظیم مدیریت یکپارچه برنامه‌ریزی شود تا این تالاب‌ بتواند به جایگاه اصلی خود بازگردد

وی ادامه داد: از نظر کیفیت و براساس طبقه‌بندی مطالعات محیط زیست کشور، تالاب شادگان و تالاب هورالعظیم که با کشور عراق مشترک است، به ترتیب نمره 100 از 100 و نمره 97 از 100 را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص موضوع حق‌آبه تالاب‌ها عنوان کرد: با همکاری سازمان آب و برق خوزستان، برای اولین بار حق‌آبه‌ای از رودخانه کارون برای تالاب‌شادگان پیش بینی شد. برای اولین بار است که اقدامی درحوزه حق‌آبه تالاب‌ها انجام شده است.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: به این منظور، یک آیتم جدید تحت عنوان محیط زیست به مجموعه حق‌آبه‌ها اضافه شد و امسال با همکاری مجموعه سازمان آب و برق استان تعیین حق‌آبه تالاب‌ها در دستور کار قرار گرفت که این اقدام می‌تواند الگویی برای همه استان‌ها در حوزه تالاب‌ها باشد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها