بازداشت تعدادی از عاملان حمله به ارتش لبنان

ارتش لبنان دیروز تعدادی از افرادی که در تجاوز به گشتی ارتش در عرسال دست داشته‌اند را بازداشت کرد.
کد خبر: ۵۳۷۸۵۱
بازداشت تعدادی از عاملان حمله به ارتش لبنان

نیروهای ارتش این کشور با تقویت نیروهای گارد ساحلی خود تا بقاع شمالی، به برپایی ایستگاه‌های ثابت ایست و بازرسی در ورودی‌های منتهی به عرسال ادامه دادند و در ساعت‌های اخیر موفق شده‌اند چندین تن از افراد تحت تعقیب را در این منطقه بازداشت کنند.

در این راستا برخی منابع نظامی به السفیر اعلام کردند که از میان بازداشتی‌ها می‌توان به «شیخ م. ح» اشاره کرد که تحریک کننده اصلی تجاوز به گشتی لبنانی بعد از درگیری این گشتی با خالد حمیّد بوده است، «ح.ح» یکی از شرکت کنندگان در این کمین از دیگر بازداشت شده‌هاست.

بنابراین گزارش ارتش لبنان جدیت خاصی در تعقیب حمله کنندگان به گشتی ارتش در عرسال دارد و می‌خواهد هیبت ارتش و دولت را به این ترتیب حفظ کند، از سوی دیگر تصمیم قطعی در این زمینه صادر شده است، اما نحوه اجرای آن به عهده فرماندهی ارتش با هماهنگی یگان‌های مستقر در منطقه عملیاتی گذاشته شده است تا بر اساس اطلاعات میدانی این کار را انجام دهند.

به گفته این منابع، ارتش بین اکثریت مردم عرسال که با آنها اعلام همبستگی کرده اند و افراد مسلح تفاوت قائل است، چرا که گروه‌های مسلح در این شهر همزمان با ناآرامی ها در سوریه به دنبال تقویت خود برآمده و می‌خواهند این منطقه لبنانی را نیز خارج از سیطره قانون قرار دهند.

این گروه های مسلح تاکنون 5 بار علیه ارتش لبنان اقدام مسلحانه انجام داده‌اند و مدعی هستند که می خواهند امنیت خودمختار را در این منطقه ایجاد کنند که این موضوع طبعا غیر قابل قبول است.

منابع نظامی مسئول دیروز به روزنامه النهار لبنان اعلام کردند که افراد تحت تعقیب در حادثه عرسال بالغ بر صدها نفر هستند که تک تک آنها توسط ارتش شناسایی شده‌اند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها