موتورسواران و عابران پیاده، بیشترین کشته‌‌های تصادفات

افزایش تخلفات موتورسواران و مشکلات پلیس در‌برخورد با این تخلفات موجب شده تا رئیس پلیس راهور تهران پیشنهاد نصب پلاک جلوی موتورسیکلت‌ها را با‌هدف کنترل بهتر تخلفات راکبان آنها مطرح کند.
کد خبر: ۵۳۷۷۳۳

به گزارش مهر، حسین رحیمی مخفی کردن پلاک موتورسیکلت‌ها از دید پلیس را یکی از مشکلات در برخورد با تخلفات راکبان موتورسیکلت‌ها عنوان کرد و افزود: یکی از معضلات موتورسیکلت‌ها پلاکشان است که در پشت موتور قرار دارد و متاسفانه برخی راکبان با زنجیر و قفل روی پلاک را می‌پوشانند، به همین دلیل پیشنهاد داده ایم که پلاکی هم جلوی موتورسیکلت‌ها نصب شود.

وی با بیان این‌که متاسفانه موتورسیکلت‌ها از ابتدایی ترین اصول امنیتی، ایمنی و زیست محیطی برخوردار نیست، گفت: بیشترین آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است.

رحیمی با تاکید بر این‌که باید دستگاه‌های دیگر برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها پای کار بیایند و همکاری‌های لازم را داشته باشند، تصریح کرد: در خصوص کاهش تخلفات از سوی موتورسیکلت سواران، طرح آموزشی برای این افراد در دست اجرا قرار گرفته، اما آنچه باید مورد توجه جدی قرار‌گیرد ساماندهی وضع تولید موتورسیکلت‌هاست، زیرا تا این اتفاق نیافتد، نمی‌توانیم کنترل مناسب موتورسیکلت‌ها را انجام دهیم.

به گفته وی، هم‌اکنون 500 نیروی راهور پلیس در‌خطوط ویژه اتوبوسرانی مستقر شده‌اند تا از ورود غیر مجاز موتورسیکلت‌ها و خودروهای شخصی جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راهور تهران از وزارت صنایع و معادن خواست بر وضع تولید موتورسیکلت‌ها نظارت بیشتری داشته باشد تا کنترل شود موتورسیکلت‌ها چگونه و با‌چه‌کیفیتی در کشور تولید می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها