سطح جنگل‌های حرای کشور به 30 هزار هکتار می‌رسد

مدیرکل منابع امور جنگلی سازمان جنگل‌ها از افزایش 5000 هکتاری جنگل‌های حرا خبر داد و گفت: با اجرای طرح توسعه جنگل‌های حرا طی پنج سال گذشته، سطح این جنگل‌ها از 26 هزار هکتار به بیش از 30 هزار هکتار رسیده است.
کد خبر: ۵۳۷۳۰۳
سطح جنگل‌های حرای کشور به 30 هزار هکتار می‌رسد

به گزارش ایسنا، کامران پورمقدم با بیان این‌که بخشی از جنگل‌های حرا برای مصارف دارویی بهره‌برداری می‌شود، افزود: در گذشته قسمت عمده این جنگل‌ها برای تهیه علوفه دام و شتر استفاده می‌شد که با مشارکت جوامع محلی در اجرای طرح توسعه جنگل‌های حرا علاوه بر توقف سرشاخه‌زنی درختان، خود مردم به تولید و کاشت این درختان پرداخته و برای حفظ آن اقدام کردند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، از آنجا که درختان حرا به دلیل منحصر به فرد بودن ممنوع‌القطع است، با اجرای عملیات گشت و مراقبت از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی بخوبی مراقبت می‌شوند.

به گفته وی، برای تشدید نظارت‌ها بر این مناطق تعداد قایق‌های موتوری و تجهیزات یگان حفاظت افزایش یافته است.

پورمقدم ادامه داد: همچنین سال گذشته سند ملی مدیریت جنگل‌های مانگرو تصویب شد که بر اساس آن تمام وظایف سازمان‌ها و بخش‌های مختلف مانند وزارت نفت، بنادر و کشتیرانی در جهت حفاظت از این جنگل‌ها مشخص شده است؛ به عنوان مثال وزارت نفت در اراضی مربوط به کاشت درختان حرا پرداخته است.

مدیر کل منابع امور جنگلی سازمان جنگل‌ها خاطرنشان شد: همچنین از آنجا که قسمتی از جنگل‌های حرا در مناطق قشم و نایبند بوشهر جزو مناطق محافظت شده محسوب می‌شود، سازمان محیط زیست نیز بر جنگل‌های این مناطق نظارت دارد.

پورمقدم با بیان این‌که با جذب اعتبار بیشتر می‌توانیم در توسعه جنگل‌های حرا بهتر عمل کنیم، تصریح کرد: این جنگل‌ها برای رونق اکوتوریسم بسیار مناسب بوده و می‌توانیم برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی آنها به گونه‌ای مناسب برنامه‌‌ریزی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها