هفته بیست و دوم لیگ برتر

هفته‌ی پیش‌ داربی

سرخ‌های پایتخت که نوار موفقیتشان با تساوی برابر صبا قطع شده مقابل داماشی قرار می‌گیرند که مدیرعامل و سرمربیش از دست اندرکاران سابق همین تیم بوده‌اند. رتبه‌های نزدیک دو تیم در جدول حساسیت‌های بازی را بیشتر می‌کند.
کد خبر: ۵۳۵۹۶۶
هفته‌ی پیش‌ داربی

رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر در شرایطی از روز جمعه آغاز خواهد شد که تمامی نگاه‌ها معطوف به دو دیدار سرخابی‌های تهران یک هفته پیش از داربی حساس پایتخت است.

هفته  بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر در روزهای جمعه و شنبه برگزار خواهد شد که در ادامه نگاهی کوتاه به این رقابت‌ها و شرایط تیم‌ها خواهیم داشت:

*راه آهن- آلومینیوم هرمزگان

علی دایی که مقابل تراکتور با وجود بازی خوب تیمش با نتیجه سه بر صفر مغلوب شد این هفته برابر تیم اکبر میثاقیان قرار می‌گیرد که تنها برای بقا مبارزه می‌کند. آلومینیوم هم که ابراهیم ابرقویی را به علت سه کارته بودن در اختیار ندارد در بازی قبلی خود مقابل فولاد خوزستان با شکست دو بر یک امید زیادی دارد تا بتواند در این دیدار موفق شود.

به نظر می‌رسد ایمون زاید برای اولین بار بتواند در این دیدار پیراهن تیم هرمزگانی را بر تن کند و به همراه میلاد میداودی مقابل راه‌آهن زوج حمله‌ی تیم آلومینیوم را تشکیل دهند. از سویی دیگر محرومیت علیرضا عباسفرد مهاجم ملی پوش تیم راه آهن هم می‌تواند بر نگرانی‌های علی دایی در این بازی بیفزاید و راه‌آهنی که در نیم فصل اول نتایج خوبی را بدست آورده بود مطمئناً برای برد در این میدان گام خواهد گذاشت.

دیدار رفت این دو تیم با حساب یک بر یک مساوی خاتمه یافت.

* فجر سپاسی- صبای قم

زمین دستغیب شیراز از کیفیت نامطلوبی برخوردار است و بی شک این مسئله در کیفیت این بازی هم تاثیر گذار خواهد بود، با این حال شاگردان یاوری که هفته گذشته موفق به برد روحیه بخشی در مقابل ملوان شده بودند باز هم برای سه امتیاز این دیدار به میدان می‌روند تا شاید بتوانند روند خوب خود در نیم فصل اول را ادامه دهند و موفق به کسب حتی سهمیه آسیایی شوند. از سویی دیگر نباید از تیم دونده‌ی عبدالصمد مرفاوی که هفته‌ی گذشته موفق به متوقف کردن پرسپولیس شد چشم پوشی کرد. صبایی‌ها که چند هفته‌ای است نتایجی خوبی را بدست می آورند مجید حیدری را به دلیل زدن مشت بر صورت بازیکن تیم ابومسلم در بازی‌های جام حذفی با حکم کمیته انضباطی در اختیار ندارند.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه ی تساوی یک بر یک به پایان رسید.

* ذوب آهن اصفهان- گهر دورود

تیم ذوب آهن که هفته‌ی گذشته در داربی اصفهان با نتیجه‌ی پر گل چهار بر سه از ذوب آهن شکست خورده است این هفته میزبان شاگردان مایلی کهن است که توانسته‌اند در نیم فصل دوم خود را از انتهای جدول اندکی بالا بکشند و امید به بازی‌های باقی مانده دارند تا سقوط نکنند. از سویی دیگر ذوب آهن هم در جدول شرایط خوبی ندارد و با رکورد یازده باخت بیشترین تعداد باخت را در لیگ برتر در اختیار دارد و با محرومیت دروازه‌بان اصلی این تیم به دلیل اخراج در بازی با سپاهان احتمالا از مسعود همامی در درون دروازه سود خواهد برد.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه ی یک بر صفر به سود گهر به پایان رسید.

* نفت آبادان- تراکتورسازی

نفتی‌ها که جام حذفی را فدای لیگ برتر کردند در لیگ هم نتوانستند نتایج خوبی بگیرند و اکنون در انتهای جدول رده بندی لیگ برتر با 14 امتیاز مدعی اول سقوط به لیگ آزادگان هستند. نفتی‌ها که حسین کعبی را نیز به دلیل محرومیت در اختیار ندارند در حالی به مصاف تراکتور می‌روند که این تیم برعکس نفتی‌ها روزهای خوشی را سپری می‌کند و از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود. البته تراکتوری‌ها نیز مصطفی اکرامی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند.

 

شاید از نکات حاشیه‌ای این دیدار بتوان به سرایت عدم استقبال تماشاگران از بازی‌ها که به آبادان هم رسیده سخن گفت. هواداران آبادانی که از معدود هوادارانی بودند که در همه بازی‌های خانگی این تیم ورزشگاه آبادان را کاملا پر می‌کردند، مدتی است که ترجیح می‌دهند در استادیوم حضور نداشته باشند و شاید دلیل اصلی آن را هم باید در نتایج نفتی‌ها دنبال کرد.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه ی سه بر دو به سود تراکتورسازی خاتمه یافت.

* پیکان- نفت تهران

عبدالله ویسی که تیمش پنج بازی را بدون برد پشت سر گذاشته همچنان از حمایت مدیرعامل تیم برخوردار است و او که حتی یک بار رسما بعد از بازی با پرسپولیس استعفا داده مقابل نفت تهرانی قرار می‌گیرد که هفته گذشته موفق شد با حساب چهار بر یک همنام آبادانی‌اش را مغلوب سازد. اوج گرفتن امین منوچهری در نفت تهران، ابراهیم زاده را نه تنها خوشحال کرده بلکه موجبات تحسین وی را نیز به همراه داشته است.

ویسی که تیمش در منطقه سقوط قرار دارد مطمئنا برای کسب سه امتیاز تیمش را به میدان می‌فرستد و از سویی دیگر شاگردان ابراهیم‌زاده نیز می‌دانند با یک برد می‌توانند به کسب سهمیه آسیایی امیدوار شوند.

نتیجه دیدار رفت دو تیم با حساب دو بر یک به سود پیکان پایان پذیرفت.

* سایپا- سپاهان

سپاهانی‌ها که بعد از یک دوره افت نتیجه‌گیری و واگذاری رتبه نخست لیگ به استقلال با شکست ذوب‌آهن بار دیگر خودشان را در قامت یک مدعی نشان دادند مقابل سایپایی قرار خواهند گرفت که سرمربی آن به شدت از داوری ها ناراحت است و شش هفته متوالی است که موفق به برد نشده است.

سپاهانی‌ها که جعفری را به علت اخراج در بازی قبلی این تیم در اختیار ندارند نیاز به برد دارند تا از کورس قهرمانی عقب نیافتند و در طرف مقابل سایپا هم به دنبال برد مقابل سپاهان است تا هم این تیم را در دوبازی رفت و برگشت شکست داده باشد و هم از رکورد شش بازی بدون برد خلاصی یابد.

از نکات جالب این دیدار می‌توان به سایپا اشاره کرد که آخرین برد خارج از خانه خود را برابر سپاهان بدست آورده است.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه‌ی دو بر صفر به سود سایپا پایان رسید.

* پرسپولیس- داماش

سرخ‌های پایتخت که نوار موفقیتشان با تساوی برابر صبا قطع شده مقابل داماشی قرار می‌گیرند که مدیرعامل و سرمربیش از دست اندرکاران سابق همین تیم بوده‌اند. رتبه‌های نزدیک دو تیم در جدول حساسیت‌های بازی را بیشتر می‌کند. پرسپولیس که با یک برد می‌تواند دو، سه پله در جدول پیشرفت کند مطمئنا با سیستمی تهاجمی همچون سایر بازی‌های خانگی به مصاف داماش می‌رود که در بازی‌های خارج از خانه هیچگاه موفق به برد نشده است.

از سویی تعداد زیاد دو اخطاره‌های پرسپولیس در این دیدار نیز نگرانی‌های زیادی برای هواداران این تیم به علت بازی بعدی این تیم در مقابل استقلال ایجاد کرده است. علیرضا نورمحمدی، حسین ماهینی، علی کریمی، رضا حقیقی، ‌مهدی مهدوی‌کیا، غلامرضا رضایی و محمد نوری دو اخطاره‌هایی هستند که با دریافت کارت در مقابل داماش بازی برابر استقلال را از دست می‌دهند و شنیده‌ها حاکی از آن است که علی کریمی به علت مصدومیت احتمالاً از غایبین پرسپولیس برابر داماش خواهد بود.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود داماش به پایان رسید.

* مس- فولاد

لوکا بوناچیچ که تیمش با وجود ارائه بازی خوب مقابل استقلال دست خالی به کرمان برگشته و همچنان رکورد کمترین گل زده را در اختیار دارد در مقابل فولادی قرار خواهد گرفت که از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و دومین خط حمله لیگ را با 35 گل در اختیار دارد.

فولادی‌ها که سیزده هفته بدون باخت را سپری کرده اند مطمئنا تنها برای تداوم این رکورد به میدان خواهند رفت. شاگردان حسین فرکی که با محرومیت آرش افشین و جماعتی در این دیدار حاضر خواهند شد، مطمئنا تلاشی دوچندان خواهند داشت تا جای خالی این دو را به گونه ای پوشش دهند که عدم حضور آنان چندان به چشم نیاید.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه‌ی یک بر صفر به سود مسی ها به پایان رسید.

* ملوان انزلی- استقلال تهران، شنبه 30 دی

آبی‌های پایتخت در حالی به مصاف ملوان می‌روند که از سویی ملوان، مدتهاست از فرم مطلوب خود فاصله گرفته است و برای پایان دادن به بحران نیاز به برد برابر استقلال دارد و از سویی دیگر در زمین نچندان مناسب انزلی با محرومیت خسرو حیدری که با ارسالهایش می‌توانست کمک حال شاگردان قلعه نویی در زمین احتمالا باتلاقی انزلی باشد، مشکلات استقلال در سمت راست این تیم بنظر جدی می آید.

حضور سه دو اخطاره در استقلال که با دریافت یک کارت داربی را از دست می‌دهند نیز از نگرانی‌های هواداران استقلال است. محمدرضایی، صادقی و جواد نکونام دو اخطاره‌های استقلال در این دیدار هستند.

دیدار ملوان و استقلال همواره دیدارهای جذابی بوده و شکست پرگل استقلال در انزلی در بازی برگشت سال گذشته و از دست رفتن اولین قهرمانی لیگ برتر در انزلی از همین موارد محسوب می‌شود. تاریخ اینگونه روایت می کند که هرگاه استقلال در انزلی شکست خورده، این تیم وارد بحران شده است و شاهد مثال دیگر این ماجرا را می‌توان به آخرین سال حضور ناصر حجازی در استقلال اشاره کرد که با شکست از ملوان آن تیم نیز وارد بحران شد.

دیدار رفت این دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

شرح کامل دیدار های هفته بیست و دوم این هفته که در روز جمعه و شنبه برگزار می شوند به شکل زیر است:

• نفت ابادان - تراکتورسازی . 29/10/91 ساعت 15:30

• فجر سپاسی – صبای قم . 29/10/91 ساعت 15:30

• راه آهن – آلومینیوم . 29/10/91 ساعت 15:30

• سایپا – سپاهان . 29/10/91 ساعت 15:30

• ذوب آهن – گهر درود . 29/10/91 ساعت 15:30

• پیکان – نفت تهران . 29/10/91 ساعت 15:30

• پرسپولیس – داماش . 29/10/91 ساعت 15:30

• ملوان – استقلال . 30/10/91 ساعت 15:30

• مس – فولاد . 30/10/91 ساعت 15:30

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها