دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای تدوین شد

دبیر انجمن خودروسازان از تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای خبر داد و گفت: اجرای این دستورالعمل منتظر ابلاغ توسط معاون اول رئیس‌جمهور است.
کد خبر: ۵۳۲۳۱۸

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در جلسه اخیر خودروسازان با معاون اول رئیس‌جمهور بحث قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای مطرح و قرار شد، دستورالعمل آن توسط کمیته ویژه‌ای با حضور خودروسازان، سازمان حمایت و دولت تدوین شود که این کار هم‌اکنون انجام شده است.به گفته کارشناسان صنعت خودرو، هم‌اکنون خودروسازان با زیان تولید روبه‌رو هستند و هزینه تولید با ارز مبادله‌ای تقریباً دو برابر ارز مرجع است، اما این به معنی آن نیست که با مبنا قرار گرفتن ارز مبادله‌ای در تعیین قیمت خودرو، قیمت خودرو‌ها دو برابر شود.

در واقع بسیاری از خودروها دارای داخلی‌سازی بالایی هستند که ارز‌بری آنها کمتر است ولی در عین حال، قیمت مواد اولیه داخلی نیز افزایش یافته است.خودروهایی که ارز‌بری بیشتری دارند تأثیرپذیری بیشتری از این تصمیم‌گیری خواهند داشت که در این مورد می‌توان به مگان اشاره کرد.

همچنین اثر تغییر مبنای قیمت‌گذاری خودرو بر خودروهای دارای داخلی‌سازی بالا، کمتر است، زیرا وابستگی ارزی این خودروها نسبت به بقیه پایین‌تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها