ایران زمین

اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی اصفهان

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان از آغاز تخصیص تسهیلات 18 میلیارد تومانی به واحدهای صنعتی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۰۹۸۷

محمدمهدی اسماعیلی افزود: این تسهیلات به واحدهایی که برای ادامه راه نیازمند تسهیلات هستند، اختصاص می‌یابد.

وی گفت: کارگروه صیانت از تولید طی برگزاری جلساتی، واحدهایی را که با مشکل مواجه هستند، شناسایی کرده و برای اختصاص تسهیلات با مشکلی مواجه نیستیم.

وی با اشاره به این موضوع که 80 هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کشور اختصاص یافته است، گفت: این میزان بودجه به صورت متمرکز در تهران است و باید واحدهایی که نیاز به سرمایه در گردش دارند به تهران معرفی شوند. ‌/‌ ایسنا

ثبت ملی یک آیین در شهرستان نیر

فرماندار نیر گفت: آیین معنوی شاخسی، واخسی (شاه‌حسین، وای‌حسین) که در شهرستان نیر استان اردبیل موسوم است به عنوان یک اثر معنوی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

میرفخرالدین زاهد براساس یک سنت دیرینه در نیر همه ساله و همزمان با دهه سوم ذیحجه مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع) در این شهرستان با آیین موسوم به شاخسی آغاز می‌شود. در این آیین که در اصطلاح محلی به شاخسی(شاه حسین) معروف است، دسته‌های شاخسی پس از غروب به خیابان و کوچه‌های اصلی شهر آمده و تا پاسی از شب به عزاداری می‌پردازند.

وی گفت: دسته‌های شاخسی، واخسی نمادی از عزاداری مردم نیر است که با مرثیه‌ها و آداب خاصی برگزار می‌شود، به این شکل که این دسته‌ها از چند روز مانده به ماه محرم شب‌ها در حسینیه‌ها و مساجد تشکیل شده و با حضور عزاداران در صف‌هایی طویل و زنجیروار راهی کوچه و خیابان شده و مرثیه‌ها و اشعار مذهبی در رثای سالار شهیدان و یاران ایشان سر می‌دهند. ‌/‌ ایرنا

اجرای طرح جامع مدیریت رودخانه‌های سیل‌گیر در مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: طرح جامع مدیریت رودخانه‌های حادثه‌خیز و سیل‌گیر در سال‌های 91 و 92 اجرایی می‌شود.

سید رمضان طهماسبی با اشاره به این‌که در مازندران 4000 کیلومتر رودخانه مشابه کاظم‌رود وجود دارد که حفاظت و نظارت بر آنها فقط با 32 نیروی نظارتی انجام می‌شود، افزود: با توجه به کمبود نیرو و بروز مشکلات نظارتی، یقینا مردم بهترین ناظران و حافظان منابع ملی و به‌ویژه رودخانه‌ها بوده و بی‌شک حضور فعال آنان در صحنه، مهم‌ترین عامل توسعه پایدار در همه عرصه‌هاست.

وی از اجرای شش طرح ماندگار سد گلورد، کانال آب چالوس، طرح آبرسانی رامسر، تصفیه‌خانه تنکابن و عباس‌آباد و همچنین آبرسانی به شهرهای الف (ساری، بابل، بابلسر و آمل) با اعتباری معادل 80 میلیارد تومان در مازندران خبر داد و تصریح کرد: طرح جامع مدیریت رودخانه‌های حادثه‌خیز و سیل‌گیر در سال‌های 91 و 92 اجرایی می‌شود. ‌/‌ فارس

سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در راه‌آهن مشهد ـ گرگان

عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: شرکت‌های چینی در اجرای طرح راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

محمد صمدی افزود: تاکنون چهار شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در این شبکه ریلی اعلام آمادگی کرده‌اند تا اواخر بهمن برای بازدید از این طرح به خراسان شمالی سفر خواهند کرد.

وی گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت راه و شهرسازی و استانداری خراسان شمالی برای حضور هیات‌های چینی در استان و بازدید از مسیر اجرای طرح راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان صورت گرفته است. با تحقق سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان این پروژه ملی در یک دوره زمانی چهار ساله به بهره برداری خواهد رسید.

راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان به طول 650 کیلومتر از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به خراسان شمالی است که در آذر امسال مرحله نخست آن در مسیر بجنورد - مشهد از سوی پیمانکار داخلی با اعتبار اولیه 1200 میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

برای اجرای این طرح افزون بر 30 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای تامین اعتبار این پروژه ملی به صورت فاینانس داخلی یا خارجی است. ‌/‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها