سازمان میراث فرهنگی برای راه‌اندازی خانه باستان شناسان 2 ماه فرصت داده است

خانه پدری جلال خانه باستان‌شناسان می‌شود

به فاصله یک روز پس از اعلام دستور رئیس‌جدید سازمان میراث فرهنگی مبنی بر تاسیس خانه باستان‌شناسان ایران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرد که خانه پدری جلال و شمس آل‌احمد که از شخصیت‌های بزرگ ادبیات ایران‌زمین به شمار می‌روند، به خانه باستان‌شناسان ایران تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۸۲۷

محمدحسین فراهانی در گفت‌و‌گو با ایرنا درباره مهلت دو ماهه رئیس سازمان میراث فرهنگی به وی برای تاسیس و راه‌اندازی خانه باستان‌شناسان ایران افزود: خانه آل‌احمد بهترین گزینه برای راه‌اندازی این مکان فرهنگی است.

وی افزود: این خانه دو سال پیش از وارثان آن خریداری شد و اکنون در تملک میراث فرهنگی استان تهران است و می‌توان آن را به محل اجتماع، رایزنی و تعامل باستان‌شناسان ایران تبدیل کرد.

فراهانی یادآور شد که شالوده این بنای تاریخی که در سال 83 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده، در دوره قاجار و حکومت احمد شاه بنیان گذاشته شد و از نظر تاریخی نیز با کاربری آن انطباق دارد؛ این خانه در محدوده خیابان خیام در حوالی بازار تهران قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین گفت: خانه سرهنگ ایرج که از بناهای تاریخی و فاخر پایتخت به شمار می‌رود نیز گزینه دیگر این سازمان برای تاسیس خانه باستان‌شناسان ایران است.

وی افزود: خانه سرهنگ ایرج اکنون مراحل مرمت و بازسازی را پشت سر می‌گذارد و با توجه به مهلت دو ماهه‌ای که معاون رئیس‌جمهور برای تاسیس خانه باستان‌شناسان ایران در نظر گرفته است، مرمت این بنای تاریخی بیش از آن به طول می‌انجامد و نمی‌توان گزینه خانه سرهنگ ایرج را چندان جدی دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها