رئیس سازمان چای هندوستان در دیدار با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نحوه پرداخت روپیه در قبال ریال طی ماه‌های گذشته باعث شده نزدیک به یک میلیارد دلار از ذخایر ارزی ایران در حساب هند ذخیره شود و به این میزان منابع برای واردات چای از هند در اختیار ایران باشد.
کد خبر: ۵۱۹۰۹۵

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، در دیدار رئیس سازمان چای هندوستان و سفیر این کشور با محمدصادق مفتح، مشکلات مربوط به صادرات چای هند به ایران مورد بحث قرار گرفت.

مفتح در این دیدار از آمادگی کشورمان برای رفع مشکلات مربوط به باز کردن ال‌سی واردکنندگان خبر داد. وی افزود: اتحادیه چای ایران آمادگی دارد با انجام مذاکره با سازمان چای کشور هند قراردادهای منظمی را برای واردات به امضا برساند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با تسهیل واردات چای از این کشور آن را به رسمیت بشناسد. مشکلات نوسان نرخ ارز و تاثیر آن بر صادرات چای به ایران و باز کردن ال‌سی توسط واردکنندگان و نیز در اولویت قرار گرفتن چای برای واردات از خواسته‌ها و مشکلاتی بود که رئیس سازمان چای کشور هند به آن اشاره کرد. همچنین جدا کردن نحوه پرداخت روپیه (پول رایج هند) در قبال ریال از پرداخت‌های ارزی و نیز لغو پروسه ثبت سفارش چای در کشورمان از دیگر پیشنهادهای​بهانو بود.

وی گفت: نحوه پرداخت روپیه در قبال ریال طی سه تا چهار ماه گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار از منابع ارزی ایران را ذخیره کرده است به این معنا که بیش از یک میلیارد دلار در حساب هند منابع در اختیار دارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها