قاضی پرونده از مالباختگان خواست متهمان را شناسایی کنند

خواهران سارق، طلافروش‌ها را سر کیسه می‌کردند

دو خواهر که با حضور در طلافروشی‌های تهران و چند شهر دیگر با استفاده از غفلت مغازه‌داران، طلا می‌دزدیدند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۰۹۶۶۰

به گزارش پلیس آگاهی تهران، سیزدهم مهر امسال مردی با مراجعه به ماموران انتظامی به آنها اطلاع داد دو زن به‌عنوان مشتری وارد مغازه‌اش شده‌اند و یک دسته النگوی طلا سرقت کرده‌اند و وقتی آن دو را تعقیب کرده است متوجه شده آنها وارد یک طلافروشی دیگر شده‌اند. با اطلاعات به‌دست آمده ماموران همراه مرد طلافروش به مغازه‌ای که سارقان در آنجا حضور داشتند، رفتند و با شناسایی متهمان، آنها را دستگیر کردند.

با انتقال متهمان به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران، آنها در بازجویی مقدماتی ادعا کردند مرد طلافروش دروغ می‌گوید و تاکنون برای خرید طلا به مغازه‌اش نرفته‌اند.

در حالی که متهمان منکر سرقت بودند، ماموران در بازبینی فیلم دوربین مداربسته مغازه شاکی متوجه شدند، تصاویر به دست آمده متعلق به دو متهم دستگیر شده است.

یکی از متهمان سابقه‌دار بود

ماموران که احتمال می‌دادند این دو زن از افراد سابقه‌دار باشند، با بررسی آلبوم متهمان سابقه‌دار متوجه شدند زن میانسال شباهت بسیاری به یک دزد حرفه‌ای دارد که از مدت‌ها پیش به اتهام سرقت طلا از طلافروشی‌های سطح تهران و دیگر شهرهای کشور تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

اعتراف متهمان

با مشخص شدن هویت زن میانسال به نام پوران، وی بازجویی شد و این‌بار اعتراف کرد سال گذشته با همدستی یکی از اقوامش و دختر جوان خود به‌عنوان مشتری به بهانه خرید به طلافروشی‌های تهران، کرج و دیگر شهر‌ها رفته و با سرگرم کردن طلافروش‌ها به سرقت طلا اقدام ‌کرده‌اند تا این‌که دخترش و زنی که همدست وی بوده از سوی پلیس دستگیر و روانه زندان ‌شده‌اند. متهم اضافه کرد: پس از دستگیری آنها من متواری شدم و اوایل امسال بار دیگر با همدستی خواهرم سرقت‌ها را از سر گرفتم.

سرهنگ غیاثوند، معاون اداره مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، در این ارتباط گفت: در پی اعتراف زن سارق و خواهرش به سرقت‌های سریالی از ده‌ها مغازه طلافروشی در تهران و چند شهر دیگر، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات پلیسی برای مشخص شدن دیگر جرایم متهمان ادامه دارد.

سرهنگ غیاثوند افزود: با دستور قضایی بازپرس مقدسی، در شعبه 10 دادسرای ناحیه 4 تهران، تصویر متهمان بدون پوشش در روزنامه به چاپ می‌رسد تا چنانچه مردم از آنها شکایت دارند به دادسرا یا اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها