زلزله‌زده‌ها تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: تاکنون شش میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۴۹۷۲۸۷

سعید ستاری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بخش عمده نیازهای اولیه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده تامین شده است و در گام بعدی ساخت مسکن مددجویان در این مناطق اقدام می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی 2000 واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله‌زده با حضور سرپرست کمیته امداد، گفت: این 2000 واحد مسکونی روستایی با کمک‌های مردمی و دولتی ساخته می‌شود و در گام بعدی نیز 1500 واحد مسکونی روستایی دیگر احداث می‌شود. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: خانواده‌هایی که در زلزله اخیر سرپرست خود را از دست داده‌اند، تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند و در مجموع باید گفت 4000 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده نیاز به مسکن دارند.

ستاری با بیان این‌که 15 میلیارد تومان فطریه از مجموع 50 هزار پایگاه کمیته امداد در سراسر کشور جمع‌آوری شده است، گفت:‌ شمارش فطریه 20‌هزار پایگاه مساجد نیز باقی مانده است.

کمک‌ها و تسهیلات جدید بانکی برای زلزله‌زدگان

همچنین وزرای اقتصادی دولت روز گذشته از برقراری کمک‌ها و تسهیلات جدید بانکی به مناطق زلزله‌زده در آذربایجان شرقی خبر دادند.

5/1 میلیارد تومان وام مسکن

به گزارش جام‌جم، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در حاشیه جلسه هیات وزیران به خبرنگاران از اختصاص تسهیلات ویژه علاوه بر تخصیص 5/1‌میلیارد تومان وام مسکن از طریق بانک مسکن به مردم مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: پس از سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله‌زده، موضوع اسکان دائم زلزله‌زدگان در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت و در حال حاضر در هر روستا یک تیم مشغول انجام این کار است.

به گفته وی دولت برای نگهداری احشام از طریق بانک کشاورزی نیز به زلزله‌زدگان اعطای کمک‌های بلاعوض را مصوب کرده است.

نیکزاد با تاکید بر این که ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده به صورت فنی و با نظارت انجام خواهد شد از خیرین و نیکوکاران تقاضا کرد برای ساخت و سازها در این مناطق با وزارت راه و شهرسازی هماهنگ باشند.

60 میلیارد تومان کمک بلاعوض

مصطفی محمدنجار، وزیر کشور نیز از تصویب کمک بلاعوض 60 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: ستاد بحران در وزارت کشور مسائل مربوط به زلزله‌زدگان را با دقت دنبال می‌کند.به گفته وی طبق مصوبه جدید دولت پنج میلیون تومان کمک معیشتی بلاعوض و حدود 425 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی بیش از 29 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده اختصاص خواهد یافت.

تامین آب و برق مشکل ندارد

براساس این گزارش مجید نامجو وزیر نیرو با تاکید بر این که وزارت نیرو برای بازسازی مناطق زلزله‌زده در انتظار اعتبار نخواهد ماند و در حال حاضر اقدامات لازم برای تامین آب و برق صورت گرفته و برای تامین آب آشامیدنی و برق مشکلی وجود‌ندارد.

همچنین رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برپایی چادرهای مخابراتی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: در حال حاضر این مناطق به شبکه سراسری متصل هستند.

به گفته تقی‌پور اپراتورهای تلفن همراه تاکنون تعداد زیادی سیمکارت و گوشی رایگان بین زلزله‌زدگان توزیع کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها