رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از حذف پروازهای چارتری خبر داد و گفت: از ابتدای شهریورماه 1391 صدور هرگونه بلیت چارتری روی پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده تخلف محسوب شده و برابر مقررات با شرکت‌های هواپیمایی خاطی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۵۵۲۶

به گزارش ایسنا، حمیدرضا پهلوانی ضمن اعلام مطلب فوق اظهار کرد: در صدور مجوزهای پروازی شرکت‌های هواپیمایی ملاحظات قانونی از جمله تامین نیازمندی‌های حمل و نقل داخلی و خارجی مسافر، ترغیب خطوط هوایی داخلی به نحوی که نقاط مختلف کشور از فواید آن بهره‌مند شوند، مساعدت در انجام سرویس‌های هوایی مورد نیاز کشور به طریق غیرانحصاری، نظارت و جلوگیری از وقوع رقابت‌های مضره بین متصدیان حمل و نقل هوایی و حفظ مصالح عمومی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: اما برخی از شرکت‌های هواپیمایی بدون رعایت ملاحظات فوق‌الذکر نسبت به انجام تغییرات بدون اخذ تائیدیه از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام‌می‌کنند که این امر بروز مشکلات فراوان در سیستم عرضه و تقاضا، انحصارزدایی و حفظ حقوق مسافر را در پی داشته‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در راستای حفظ مصالح حمل و نقل هوایی و به‌منظور رعایت حقوق خریداران بلیت و مسافران به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ می‌شود تمام ظرفیت ناوگان پروازی که دارای مجوز منظم یا برنامه‌ای و فوق‌العاده هستند، روی سیستم‌های رزرواسیون به صورت شناور در اختیار تمامی دفاتر خدمات مسافرت هوایی قرار گیرند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: بدیهی است شرکت‌هایی که به منظور توسعه تامین و تضمین خدمات گردشگری، درخواست انجام پرواز چارتری کنند، از سوی این سازمان مجوز پرواز چارتر دریافت خواهند کرد و قرارداد چارتری منعقده باید به اطلاع و تائید سازمان رسانده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها