استان بوشهر با وجود تولید حجم عظیمی از خرمای کشور، به علت نداشتن زیرساخت‌های لازم و کافی در عرصه بسته‌بندی خرما، نتوانسته جایگاه مناسبی در تولیدکنندگان خرما داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۷۱۷۹

به گزارش مهر، امروزه یکی از مهم‌ترین مسائلی که بر سلیقه مصرف‌کنندگان تاثیرگذار است، بسته‌بندی مناسب محصول تولیدی است که این موضوع در تولید مواد غذایی بیش از پیش دیده می‌شود.

بسیاری از نخلداران استان بوشهر پس از برداشت خرما، محصول تولیدی را به کارگاه‌های خانگی برده و در آنجا آن را بسته‌بندی می‌کنند تا برای فروش آماده شود.

در این کارگاه‌های خانگی که عمده کارهای بسته‌بندی به صورت دستی انجام می‌شود به دلایل مختلفی از جمله ‌رعایت نکردن بهداشت ، استفاده از بسته‌های نامرغوب، استفاده از جعبه‌های غیراستاندارد و جدانکردن خرمای سالم از ناسالم و... باعث می‌شود تا کیفیت بسته تولید شده در این کارگاه‌ها پایین باشد و نتواند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.

مهدی صفوی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر به میزان بسیار بالای تولید خرما در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: نگاه سنتی به این صنعت باعث شده که این محصول بازار مناسبی در کشور و دنیا پیدا نکند. تولید و بسته‌بندی با کیفیت با نگاه صادرات‌گرا می‌تواند زمینه فروش این محصول در بازارهای جهانی را فراهم آورد.

ابوالقاسم محمدزاده ، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز در این‌باره بر لزوم توسعه صنایع بسته‌بندی و ارائه محصولات غذایی در بسته‌بندی‌های مناسب تاکید کرد و گفت: رعایت نکات لازم که مشمول مقررات اتحادیه خرما نیز می‌شود، ضروری است و همه تولید‌کنندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها