در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش فارس و به نقل از رویترز، تحریم نفتی اتحادیه اروپا و بیمه نکردن نفتکشهای حامل نفت ایران توسط بیمهگران غربی، سبب شد چین و هند از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درخواست کنند که نفت وارداتی این کشورها را از ایران با نفتکشهای ایرانی ارسال کند.
به گفته مقامات هندی، به همین دلیل مرجع بیمه و نظارت و توسعه این کشور با جایگزین کردن بیمهگران دولتی با همتایان اروپایی آنها موافق کرده است و از این رهگذر شرکت کشتیرانی هند توانایی از سرگیری مجدد انتقال نفت ایران را به دست آورده است.انیل دولی، مدیر ارشد اجرایی انجمن مالکان کشتی ملی هند در این باره گفت: شرکتهای بیمه هندی اجازه یافتند تا پوشش 50 میلیون دلاری خسارت آلودگی و صدمات شخصی برای مالکان کشتی حملکننده نفت ایران را فراهم کنند. همچنین آنها پوشش بیمه 50 میلیون دلاری بدنه و موتور کشتی را به منظور حمایت از کشتیها در برابر خسارات فیزیکی تامین خواهند کرد. شرکت بیمه عمومی هند ارائه این بیمه اتکایی را به عهده خواهد داشت.
چندی پیش پارلمان ژاپن با تصویب قانون ویژهای به دولت این کشور اجازه داد نفتکشهای حامل نفت ایران به ژاپن را راسا و بدون دخالت بیمهگران اروپایی بیمه کند.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
برای بررسی کتاب «خلبان صدیق» با محمد قبادی (نویسنده) و خلبان قادری (راوی) همکلام شدیم