رئیس جمهور ظهر امروز در مراسم بهره برداری از 52 هزار واحد مسکن مهر در استان زنجان و افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه و راه زنجان – طارم، استان زنجان را دیار پایمردیها، رشادتها، ایمانهای مستحکم، اندیشه های نورانی، دلهای پاک و دستهای پر برکت دانست و اظهار داشت: استان زنجان و مردم این استان همواره برای انقلاب و ملت ایران خیر و برکت به همراه داشته اند.
کد خبر: ۴۸۶۵۸۵

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد با بیان اینکه تاریخ خاطره فداکاریها و مجاهدتهای مردم زنجان را در صدها سال صیانت از اندیشه و مکتب ناب پیامبر اسلام فراموش نخواهد کرد، گفت: مردم زنجان جزء اولین گروهی بودند که حقیقت ایمان را در چهره پیامبر اسلام دیدند و آن را پذیرفته و در مسیر اعتلای آن ایستادگی و مجاهدتهای فراوان کردند.

وی با بیان اینکه استان زنجان سرشار از نعمتها، زیباییها و برکات است، گفت: استان زنجان از سرزمینهای حاصلخیز، زمینهای پربرکت، منازل زیبا و معادن قوی و بالاتر از آن از بهترین مردم با صفا، صمیمی و دوست داشتنی برخوردار است.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم ساختن و آبادانی کشور در مسیر عزت و پیشرفت تصریح کرد: امروز ساختن ایران در حقیقت بالا بردن پرچم همه خوبی ها در عالم است و در این راستا هر کس با هر نگاهی اگر به دنبال توحید، عدالت، پاکی، صفا و نجات بشر است و برای وطن و آینده نسلهای متوالی، ارزش و اهمیتی قائل است، باید برای ساختن ایران تلاش کند.

وی عشق به وطن را از تجلیات عشق به خداوند دانست و خاطرنشان کرد: البته منظور از عشق به وطن آن علاقه ای نیست که ریشه در تعصبات دارد، بلکه منظور از این عشق، عشق به وطنی است که متعلق به ارزشهای اسلامی می باشد.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه همه امکانات برای ساختن ایران در کشور وجود دارد، اضافه کرد: باید با همدلی دست به دست یکدیگر داده و کشور را بسازیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: عده ای که به ظرفیت و توانایی ملت ایران در مسیر سازندگی اعتماد ندارند، دائماً در مسیر سازندگی کارشکنی و توطئه می کنند، اما ملت ایران بارها اثبات کرده که می تواند کارهای بزرگ را به بهترین شکل به سرانجام برساند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تا پیش از دولت نهم صنعت برق 105 سال در این کشور سابقه داشته است، اظهار داشت: در طی 105 سال گذشته 38 هزار و 100 مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور ایجاد شده و این در حالی است که طی کمتر از هشت سال گذشته، 28 هزار 740 مگاوات به ظرفیت تولید برق در سراسر کشور اضافه شده است که این نشان دهنده ظرفیت و توان ملت ایران است که اگر تصمیم بگیرد کاری را انجام دهد آن را به خوبی به ثمر خواهد رساند.

احمدی‌نژاد با اشاره به این سخن پیامبر گرامی اسلام (ص) که اگر علم در ثریا هم باشد شخصیتهایی از ایران به آن دست خواهند یافت، گفت: این سخن کنایه ای از توانایی، عظمت و کمالجویی ملت ایران است.

رییس‌جمهور با اشاره به جشن اتمام اجرای تعهدات استان زنجان در عرصه احداث مسکن مهر خاطرنشان کرد: زمانی که موضوع احداث مسکن مهر در دولت نهم مطرح شد، عده ای که خودشان دوستان انقلاب هستند، معتقد بودند که اجرای این طرح ممکن نسیت، اما تصمیم گرفته شد که این کار انجام شود و همه ارگانها و سازمانهای مربوط نیز دست به دست هم دادند تا این اقدام بزرگ در کشور به سرانجام برسد.

رییس جمهور افزود: امروز تعهدات استان زنجان به عنوان اولین استان در قبال ثبت نام کنندگان اولیه مسکن مهر به طور کامل اجرا شده است و این نشان می دهد، وقتی در طول حدود چهار سال، 52 هزار واحد مسکن در یک استان ساخته می شود، اگر کمی بشتر همت شود، می توان این تعداد را به 80 هزار واحد نیز رساند.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه تأمین نیاز مسکن در کشور باید به روز شود، اظهار داشت: باید به جایی برسیم که وقتی دو جوان ازدواج کردند، بلافاصله کلید خانه خود را دریافت کنند و شروع به پرداخت اقساط آن نمایند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز همه نیازهای ساخت مسکن در داخل کشور تولید و تأمین می شود، تصریح کرد: در حالی که تا سال 84 با وجود گذشت 50 سال از ورود صنعت سیمان به کشور ظرفیت تولید سیمان، حدود 32 میلیون تن در سال بود، امروز این ظرفیت به 76 میلیون تن بالغ شده و تا پایان سال به 88 میلیون تن خواهد رسید.

دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: زمینهای وسیع، مصالح کافی، نیروی انسانی توانمند و پول فراوانی در کشور وجود دارد که اجازه اقدامات بزرگ در عرصه های مختلف از جمله در ساخت مسکن را مهیا کرده است؛ ایران امروز هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست و تا دو سال دیگر با روند فعلی به جایگاه پانزدهم ارتقاء خواهد یافت.

رییس‌جمهور بهره برداری از راه مواصلاتی زنجان-طارم در این سفر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مسیر قبلی زنجان به طارم بسیار پر پیچ وخم و خطرناک بود که برای رفع مشکلات ناشی از آن، از 21 سال پیش احداث راه جدید آغاز شده بود و با همت همکاران دولت، متخصصان و کارگران کشور بالاخره امروز رسماً به بهره برداری رسید.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید چند باره بر اینکه امروز ساختن و آبادانی ایران مأموریتی همگانی است، گفت: به طور معمول هر دولتی که سر کار می آید پروژه های بزرگی برای آبادانی کشور طراحی می کند که بخشها و یا تعدادی از آنها ناتمام مانده و به دولتهای بعد منتقل می شوند که این موضوع باعث می شود، دولتهای بعدی مجبور باشند، اتمام این پروژه ها را به آغاز اجرای برنامه ها و وعده های خود، اولویت دهند.

رییس‌جمهور افزود: دولت پس از بررسی های گسترده به این نتیجه رسید تا تمام پروژه های بزرگ نیمه تمام کشور را فهرست کرده و تدبیری اتخاذ کند، تا قبل از پایان عمر دولت دهم همه آنها به سرانجام برسند و در این راستا حدود 905 پروژه بزرگ تحت عنوان طرحهای "مهر ماندگار" در کشور شناسایی شد که با حذف هزینه های زائد، تجمیع اراده و همت همگانی و به فضل خدا همه آنها تا پیش از پایان دولت، به طور کامل عملیاتی و اجرا خواهند شد، تا هم خدمتی به کشور و مردم بوده باشد و هم هیچ پروژه ناتمامی برای دولت آینده به ارث نماند.

رییس جمهور با بیان اینکه امسال تمرکز بیشتری بر کنترل تنظیم و تخصیص بودجه صورت گرفته است، گفت: امسال بنده خود شخصا گلوگاه بودجه را خیلی محکم در دست گرفته و بر تخصیص اعتبارات و مبالغ نظارت می کنم و بسیاری بخشها را که بدون توجیه منطقی از خزانه بودجه دریافت می کردند، از گردونه اعتبارات ملی حذف کرده ام.

دکتر احمدی نژاد افزود: مطمئنم بسیاری نهادها و سازمانهایی که سهمشان از بودجه دولتی حذف شده است، علیه دولت جوسازی و هیاهو به راه خواهند انداخت، اما مهم این است که خدمتی به کشور و مردم انجام شود.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه مجموع ارزش پروژه های مهر ماندگار حدود 170 هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: تعدادی از این پروژه ها به پایان رسیده که طرح تولید آهن اسفنجی فولاد مبارکه اصفهان و نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه از جمله آنها بودند و به فضل الهی، با همت همگانی و دعا و پشتیبانی ملت و همکاری نمایندگان محترم مجلس تمام توان خود را برای تکمیل سریعتر این طرحها به کار خواهیم گرفت و انشا الله از این پس هفته ای یک سفر از سوی بنده یا همکارانم در دولت برای افتتاح این پروژه ها انجام خواهد شد.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید دست به دست هم دهیم تا ثروت کشور استحصال شده و در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: ایران سرزمین بسیار ثروتمندی است و در همه جای آن حتی در مناطق کویری کشورمان که بیش از 250 هزار کیلومتر مربع مساحت دارند، معادن بسیار غنی وجود دارد که فقط در یکی از آنها آهن با خلوص حدود 98 درصد با حجم ذخیره 50 میلیارد تن کشف شده است که با توجه به نیاز سالانه کشور به 22 میلیون تن آهن، فقط این معدن برای حدود 2500 سال پاسخگوی نیاز آهن کشور خواهد بود.

دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: امروز ثروت کشور بسیار زیاد است و سرانه درآمد افراد در ایران از 12 هزار دلار در سال عبور کرده که این رقم خوبی است و باید به فکر راهکارهای مناسبتر برای توزیع دقیق و عادلانه این درآمدها باشیم.

رییس‌جمهور در پایان ضمن ابراز خشنودی دوباره از پیشگام بودن استان زنجان در اتمام اجرای تعهدات ساخت مسکن مهر گفت: امیدوارم استان زنجان همواره در همه عرصه های پیشرفت کشور پیشگام و پیشتاز باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها