رویانیان: مجبوریم سقف قراردادها را زیرپا بگذاریم

محمد رویانیان تصریح می‌کند که تیمی در شأن پرسپولیس بسته و این کار را نیز قانونی انجام داده است، یعنی با رعایت سقف قرارداد و بدون پرداخت‌های میلیاردی.
کد خبر: ۴۸۲۹۸۱

البته مدیر عامل پرسپولیس در حالی تاکید می‌کند که قراردادهای بالای یک میلیاردی با بازیکنان نبسته است که وقتی از وی سوال می‌شود شما در مقابل، حواله خودروی 200 میلیونی به بازیکنان داده‌اید، آن را می‌پذیرد و می‌گوید؛ اضافه بر آن آپارتمان نیز داده‌ام، مگر این کارها در گذشته انجام نشده و فقط منحصر به من است.

رویانیان که دیروز در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود تا به‌عنوان مدیر عاملی که بیشترین انگشت اتهام در زمینه بالابردن کاذب قرارداد بازیکنان متوجه اوست، پاسخگوی سوالات بوده و در عین‌حال از عملکرد خود دفاع کند. وی در‌این‌زمینه گفت: همه انگار یادشان رفته که سال‌های گذشته چه قراردادهایی می‌بستند، حالا که من آمدم و راستش را گفتم و اعلام کردم که سقف را رعایت نمی‌کنم، 15ـ10 روز است که مرا می‌کوبند. هیچ کسی این قانون را رعایت نمی‌کرد. ظاهرا راست گفتن هزینه دارد و ما مشغول پرداخت این هزینه هستیم.

وی با اشاره به این‌که مجبور است به منظور تامین نظر 25 میلیون هوادار پرسپولیس، تیم خوبی را ببندد، افزود: مدیر عامل باشگاه که نمی‌تواند بنشیند و فقط تماشا کند، دولت امسال یک قران هم به پرسپولیس و استقلال نداده است و این از مشکلات ماست. من از زمانی که به پرسپولیس آمده‌ام تنها 5/4 میلیارد تومان از دولت گرفته‌ام. تراز مالی باشگاه در سال قبل مشخص است و به هرکدام از مسئولان فدراسیون یا سازمان بازرسی که آن را خواستند، تحویل می‌دهم.

رویانیان خاطرنشان کرد: پرسپولیس سال گذشته تیمش را با 10 و نیم میلیارد تومان بست، الان 15 تا 20 درصد افزایش قیمت‌ها طبیعی است و چون پرسپولیس تیم‌های پایه ندارد، بنده مجبور شدم شش، هفت بازیکن ملی پوش به خدمت بگیرم که البته آن را نیز هنر خودم می‌دانم. فکر می‌کنید با این وضعیت ما باید دست روی دست بگذاریم و اوضاع را تماشا کنیم؟ ما محکوم به خرید بازیکن هستیم. پیش از این قرار بود نیمی از هزینه‌های پرسپولیس را دولت تامین کند و نیمی را خودمان با درآمدزایی کسب کنیم. بنابراین بخشی که باید خودم تامین کنم را از طریق برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و جذب اسپانسر باید به دست بیاورم. کجای این موضوع خلاف است؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این قراردادها و تعهد به پرداخت مبالغ کلان، درگیر بدهی‌های سنگین مالی در آینده نمی‌شوید؟ گفت: متاسفانه بدون بررسی صحبت‌هایی را در این باره مطرح می‌کنند. حتی دیدم بعضا رئیس فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و وزیر ورزش و جوانان به نوعی عنوان کردند که ما رقم‌های بالایی را به بازیکنان داده‌ایم. می‌گویم این مسئولان کجا از من مدرک خواستند که به آنها نداده‌ام؟ بدیهی است این تهمت‌ها به من نمی‌چسبد، نه بازار را خراب کرده‌ام و نه قراردادهای میلیاردی بسته‌ام.

وی با پذیرش این نکته که به بازیکنان مورد نظرش حواله خودرو داده است، گفت:‌ این کار نیز در چارچوب توافق‌مان بوده، یعنی مثلا قرارداد را 500 میلیون تومان نوشتیم و 200 میلیون تومان آن را خودرو تعیین کردیم. من برنامه‌های زیادی در بحث اسپانسرینگ باشگاه پرسپولیس دارم و این خودروهایی که داده‌ام تنها بخشی از هزار خودرویی است که قرار است وارد کنیم.

رویانیان با اشاره به این‌که ورودش به فوتبال اشتباه بوده، تصریح کرد: اکنون که آمده‌ام به کار خود ادامه می‌دهم و زمانی از پرسپولیس می‌روم که هیچ بدهی نداشته باشم.

وی در عین حال با تاکید بر این‌که بهتر است قانون سقف قراردادها برداشته شده و ارزش‌گذاری ریالی بازیکنان در سطوح مختلف اعلام عمومی شود، اظهار کرد: اگر این کار را انجام دهیم دیگر کسی دزد و خلافکار نمی‌شود. الان اگر از طریق اینترنت جست‌وجو کنید قیمت تمام بازیکنان دنیا مشخص و اعلام شده است و هیچ چیز پنهانی وجود ندارد. معتقدم بهتر است رنج قیمت بازیکنان در ایران اعلام شود و مثلا بگویند بازیکنی همچون سیدجلال حسینی در سطح اول بوده و حداکثر قیمتش فلان مبلغ است یا علی کریمی ستاره است و قیمتی دیگر دارد. تعیین سقف قرارداد فقط موجب دروغگویی و خلافکاری می‌شود و شرایطی را ایجاد می‌کند تا باشگاه‌ها بیش از سقف تعیین شده با بازیکنان توافق کنند.

رویانیان با اشاره به این‌که مبلغ قرارداد تمامی بازیکنان پرسپولیس در این فصل را در قالب جدولی مشخص تهیه کرده است، افزود: بارها خواستم آن را رسانه‌ای کنم، اما با این جوی که وجود دارد می‌ترسم این کار را بکنم. دوستانم گفتند که اگر چنین کنید می‌گویند خلاف کرده‌اید. ضمن آن‌که هنوز هم فرصت نکرده‌ام پیش کفاشیان و بهروان بروم و توضیحاتم را بیان کنم.

دنیزلی رسما استعفا کرد

سایت باشگاه پرسپولیس دیروز با اعلام کناره‌گیری رسمی مصطفی دنیزلی از سمت سرمربیگری تیم فوتبال این باشگاه، نوشت: مدیرعامل سرخ‌پوشان از مصطفی دنیزلی خواسته بود که یک دنیزلی تمام‌عیار و با تمرکز کامل برای پرسپولیس باشد و به خاطر احترامی که برای این مربی نام‌آشنا قائل بود، چند بار با مرخصی‌های پی‌درپی وی موافقت کرد، اما تا آخرین لحظه این مشکلات برطرف نشد. در آخرین مذاکره تلفنی دنیزلی به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد به دلیل بیماری همسر و پدر همسرش تمرکز لازم را برای اداره پرسپولیس نخواهد داشت، لذا پس از عذرخواهی از رویانیان و هواداران از سرمربیگری تیم استعفا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها