60 درصد عیوب خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی تهران مربوط به نقص سیستم ترمز است

خودروهای بدون معاینه فنی به سفر تابستانی نروند

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به تعطیلی مراکز آموزشی در روزهای آینده و افزایش تقاضای سفر به نقاط مختلف کشور به شهروندان هشدار داد، بدون انجام معاینه فنی به سفر تابستانی نروند، چرا که پلیس از تردد خودروهای بدون معاینه فنی در جاده‌ها جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۴۷۷۴۹۵

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، سیدعلی رضوی با بیان این‌که هم‌اکنون مراکز معاینه فنی خلوت است، ولی در روزهای آینده شلوغ خواهد شد از شهروندان خواست برای سفرهای تابستانی از هم‌اکنون به فکر مراجعه به مراکز معاینه فنی باشند. وی با بیان این نکته که بیش از 60 درصد عیوب خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی تهران مربوط به نقص سیستم ترمز، کمک فنر یا همراستایی چرخ‌ها و همچنین صاف بودن لاستیک‌ها و ایراد در چراغ‌ها می‌شود، تصریح کرد: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده همین چند مورد اخیر عامل بسیاری از تصادفات هولناک و دلخراش است که با استفاده از تجهیزات مستقر در مراکز معاینه فنی به‌راحتی قابل تشخیص بوده و در صورت رفع آنها می‌توان از این‌گونه حوادث پیشگیری به‌عمل آورد.

توقیف اتوبوس‌های دارای نقص فنی

از سوی دیگر معاون حمل و نقل پلیس راه کشور از آغاز طرح تشدید کنترل ناوگان عمومی و توقیف خودروهای دارای نقص فنی خبر داد.

سرهنگ ابراهیم وهاب‌زاده در گفت‌وگو با مهر افزود: از تردد اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی یا دارای نقص فنی در پاسگاه‌های پلیس راه جلوگیری و ماموران تمامی اتوبوس‌ها را با دقت کنترل می‌کنند؛ ضمن این‌که دفترچه رانندگان متخلف و حادثه‌ساز نیز اخذ و بایگانی می‌شود. هم‌اکنون دفترچه‌های رانندگان به 2 رنگ آبی برای رانندگان قانونمدار و رنگ قرمز رانندگان پرخطر صادر می‌شود. رانندگان پرخطر در صورتی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز نشوند پس از 6 ماه دفترچه آبی‌رنگ دریافت می‌کنند.

به گفته وهاب‌زاده، طرح تشدید کنترل و برخورد با خودروهای حمل و نقل عمومی ادامه دارد و ماموران با دقت بیشتری این خودرو‌ها را کنترل می‌کنند. البته مدیران شرکت‌ها و موسسات فنی تعاونی‌های مسافربری نیز قبل از اعزام اتوبوس باید کنترل لازم را انجام دهند. همچنین اتوبوس‌هایی که به علت نقص فنی دچار حادثه شوند مسوولیت ناشی از نقص فنی برعهده مدیر فنی شرکت است.

معاون حمل و نقل پلیس راه از ستاره‌دار کردن شرکت‌های مسافربری خبر داد و گفت: شرکت‌های مسافربری باید در انتخاب راننده دقت کرده و از افراد عصبی و دارای مشکلات جسمی و روانی استفاده نکنند. همچنین باید شرکت‌های مسافربری دارای ستاره شوند و عملکرد آنها براساس ارائه خدمات، ایمنی و به‌کارگیری راننده بررسی و سطح‌بندی شود.

وهاب‌زاده از رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری خواست که از رانندگان کمکی استفاده کنند و در صورتی که راننده‌ای احساس خستگی کرده و راننده دیگری نیز ندارد، می‌تواند با مراجعه به پاسگاه‌های پلیس راه درخواست کمک کند. ماموران نیز با امکانات محلی راننده کمکی در اختیار آن فرد قرار می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها