مدیر کل استاندارد استان تهران خبر داد:

جمع‌آوری 10 هزار لامپ کم مصرف وارداتی از بازار تهران

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران از جمع‌آوری لامپ‌های کم مصرف وارداتی خبر داد و گفت: بیش از 10 هزار لامپ کم مصرف غیر استاندارد وارداتی در این استان جمع آوری شد.
کد خبر: ۴۷۰۶۰۲

به گزارش روز پنجشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، "مسلم بیات" مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران از جمع آوری لامپ‌های غیر استاندارد از بازار تهران خبر داد و افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با این اداره کل در شناسایی و جمع‌آوری لامپ‌های کم مصرف وارداتی غیر استاندارد همکاری کردند.

وی با اشاره به شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: با توجه به ورود و توزیع گسترده لامپ‌های بی کیفیت و غیر استاندارد چینی در بازار و در جهت اجرای طرح طاها و طرحی ضربتی به منظور حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی، بازرسان و کارشناسان این اداره کل لامپ کم مصرفی غیراستاندارد را در سطح بازار شناسایی می‌کنند.

بیات تاکید کرد: برخی از این لامپ‌ها اگر چه توان اسمی 40 وات را داشته ولی نوردهی آنها 880 لومن بوده، این در حالی است که برخی از تولیدات با کیفیت داخلی با توان اسمی 25 وات نوردهی آنها 1600 لومن است.

وی همچنین تصریح کرد: عمر مفید یک لامپ بی‌کیفیت و غیراستاندارد دو هزار ساعت و عمر یک لامپ استاندارد بیش از هشت هزار ساعت است و لامپ‌های غیر استاندارد که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند هیچ گونه نشان استاندارد و ضمانت‌نامه‌ای نداشته و مشکلات فنی متعددی نیز همراه دارند.

وی با اشاره به مزایای لامپ‌های استاندارد از نظر اقتصاد ملی و اقتصاد خانوار گفت: با پیشرفت فناوری، استفاده از لامپ‌های کم مصرف استاندارد به اقتصاد ملی کمک و در مجموع مصرف انرژی را در کشور کاهش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها