با صدیقه سالاریان، مادر شهید مصطفی احمدی روشن

وفادار به آرمان شهدا بود

قطعه شهید احمدی‌روشن در آلبوم موسیقی «دیار عاشقان»

آلبوم موسیقی «دیار عاشقان» شامل 2 قطعه «شهید علم» و «شهید هنر» که به سفارش معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده، هفته گذشته در تالار وحدت با حضور مسوولان فرهنگی کشور رونمایی شد. قطعه شهید علم در این آلبوم با ساختار حماسی به یاد شهید احمدی‌روشن و قطعه شهید هنر به یاد شهید سید مرتضی آوینی ساخته شده است.
کد خبر: ۴۶۹۱۷۶

به گزارش فارس، بهزاد عبدی آهنگساز آلبوم موسیقی دیار عاشقان گفت: تمام هنرمندان بزرگ دنیا با اثر سفارشی به نوعی درگیر بوده‌اند اما نوع سفارش‌ها در هر زمانی متفاوت است. مهم‌ترین نکته در این زمینه این است که سفارش اثر هنری و هنرمند در یک راستا باشند. عبدی با اشاره به این‌که از دوران نوجوانی به شهید آوینی ارادت خاصی داشته است، گفت: من در مدرسه‌ای درس می‌خواندم که هفته‌ای یک شهید به آنجا می‌آوردند. شهدایی که خونشان را برای این سرزمین‌ داده‌اند. اما با غرور می‌گویم بسیار​ خوشحالم که نام شهید احمدی‌روشن در قطعه‌ شهید علم آورده شده است.

عبدی در مورد همکاری با ارکستر ناسیونال اوکراین در اجرا و ضبط این اثر گفت: این ارکستر از جمله ارکسترهای درجه یک اروپای شرقی است و چون من هم در اوکراین زندگی می‌کنم و نزدیک به ۷ سال با این ارکستر کار کرده‌ام، ویژگی‌های فنی قطعات من را می‌دانند و تمام اتفاق‌هایی که باید در اجرا و ضبط اثر رعایت شود، در ضبط این قطعات رعایت شده است.

عبدی درباره همکاری با ارکستر ناسیونال اکراین در اجرا و ضبط این اثر گفت: این ارکستر از جمله ارکسترهای درجه یک اروپای شرقی است. و چون من هم در اکراین زندگی می‌کنم و نزدیک به 7 سال هم با این ارکستر کار کردم ویژگی‌های فنی قطعات من را می‌دانند و تمام اتفاق‌هایی که باید در اجرا و ضبط اثر رعایت شود، در ضبط این قطعات رعایت شده است.

«کامران رسول‌زاده» شاعر و «علی تفرشی» خواننده این اثر بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها