رئیس قوه قضاییه ضمن درخواست از نیروهای امنیتی برای شناسایی عوامل ترور اخیر در اسرع وقت به غربی‌ها هشدار داد: اگر به مسلمانان فشار آورده شود و جوانان آنان ترور شوند آنگاه راهی باز خواهد شد که سرانجامش منجلابی برای غربی‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۴۵۳۰۶۵

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی با تاکید بر این‌که عاملان و فریب‌خوردگان اقدامات تروریستی اخیر در اسرع وقت به اشد مجازات می‌رسند، افزود: غربی‌ها باید بدانند که اگر راه ترور باز شد؛ حتما لازم نیست که ایران انتقام خون جوانان و دانشمندان هسته‌ای خود را بگیرد، بلکه میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان هستند که اجازه نخواهند داد کشورهای غربی به مسلمانان و جوانان و دانشمندان اسلامی فشار آورند و خودشان راه مقابله با این ترورها را خواهند یافت. آیت‌الله آملی لاریجانی اقدامات تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای کشور را مصداق بارز «افساد فی‌الارض» دانست و تاکید کرد: قوه قضاییه در اسرع وقت عاملان و فریب‌خوردگان این اقدامات تروریستی را به اشد مجازات می‌رساند و تمام کسانی که به صورت گروهی و باندی در این امور دخالت می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند و قطعا اعدام خواهند شد. رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: به کسانی که ممکن است فریب کشورهای مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروریسم را بخورند هشدار می‌دهیم که بدانند این اقدامات عقوبت اخروی و دنیوی غیرقابل جبرانی خواهد داشت.

دلجویی رئیس‌جمهور از خانواده شهید

رئیس‌جمهور نیز دیروز در مراسم بزرگداشت شهدای عرصه علم و فناوری کشور ضمن دیدار با والدین و همسر شهید «مصطفی احمدی‌روشن» از آنها دلجویی کرد و یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این مراسم که به منظور بزرگداشت شهیدان مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد، مصطفی احمدی‌روشن و رضا قشقائی، در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اعضای هیات دولت، مقامات کشوری و خانواده شهدای جهاد علمی حضور داشتند.

اعتراض رسمی ایران به سکوت مجامع بین‌المللی

سفیر جمهوی اسلامی ایران در نامه‌ای رسمی به کمیسر عالی حقوق بشر درخصوص سکوت مجامع بین‌المللی بخصوص سازمان‌های حقوق بشری در قبال شهادت مصطفی احمدی‌روشن، دانشمند هسته‌ای اعتراض کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدمحمدرضا سجادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو این اعتراض را در نامه‌ رسمی که 23 دی‌ماه به «ناوی پیلی»، کمیسرعالی حقوق بشر در ژنو ارسال کرده ابراز کرد.

در این نامه ضمن یادآوری قطعنامه‌های متعدد مصوب سازمان ملل برای مبارزه علیه تروریسم، بیان شده است که محکومیت ترورهای سازمان‌یافته کشورهای معاند علیه دانشمندان ایران یک تعهد الزام‌آور برای سازمان‌های بین‌المللی است، لذا این سازمان‌ها باید به صریح‌ترین شکل ممکن ترورهای انجام شده علیه دانشمندان ایرانی را محکوم کنند.

سفیر ایران در این نامه تصریح می‌کند: تکرار این عملیات و مشابهت‌های آنها کاملا گویای این است که طراحان این عملیات تروریستی در نظر دارند جمهوری اسلامی ایران را با وحشیانه‌ترین روش ممکن از حق قانونی و مشروع خود برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای محروم سازند. در حالی‌که مانع‌تراشی به هرشکل در تلاش یک کشور در حال توسعه برای اعمال حقوق قانونی و مشروع خود، محروم کردن کشور از حق توسعه است که از اولیه‌ترین حقوق اساسی بشر می‌باشد و کاملا مغایر حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل و منشور حقوق بشر است.

نامه همسران شهدای جهاد علمی به همسر شهید احمدی‌روشن

در همین حال همسران شهیدان علیمحمدی، شهریاری و رضایی‌نژاد در نامه‌ای ضمن تبریک و تسلیت شهادت مصطفی احمدی‌روشن به همسر این شهید تاکید کردند که دشمن مستاصل در جبهه جدید تخاصم با ملت ایران نیز شکست خواهد خورد.

به گزارش ایرنا، در این نامه آمده است: آنها اصلا مفهوم اسلام و مسلمانی و غیرت ایرانی را درک نمی‌کنند؛ آنها نمی‌دانند که مسلمان در برابر اراده خدای خود تسلیم است؛ نمی‌فهمند که مسلمان ملزم به انجام تکلیف است و پس از آن نتیجه هرچه که باشد پیروزی است، چه بکشد و چه کشته شود.

رای به فوریت طرحی برای پیگیری حقوق ایرانیان قربانی تروریسم

در پی اقدامات تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای کشورمان، نمایندگان مجلس روز گذشته با ارائه طرحی با 51 امضا با اشاره به قربانی شدن ایرانیان در اقدامات تروریستی و جلوگیری از پیشرفت‌های علمی کشور، خواستار پیگیری این اقدامات توسط محاکم داخلی و بین‌المللی شدند.

در صورت تصویب نهایی این طرح فوریتی که با 127 رای موافق، 6 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر به تایید نمایندگان رسید مقرر خواهد شد، دولت موظف به احقاق حقوق قربانیان ایرانی اقدامات تروریستی در محاکم داخلی و بین‌المللی شود و دستگاهی نیز متولی اجرای این قانون باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها