چهره روز

ادعاهای برادر ناتنی رهبر جدید کره شمالی

اصلا از قدیم‌الایام رسم بود هرگاه پدر خانواده‌ای ثروتمند از این دنیا می‌رفت، بحث و جدل‌ها در مورد مال و اموال او شروع می‌شد. اگر در این میان برادری یا خواهری بیشتر از بقیه سهم می‌برد، دیگران زبان به انتقاد گشوده و رازهای مگویی را می‌گفتند که انگار سال‌هاست بر سینه‌شان سنگینی می‌کند. حالا این ماجرای رهبر تازه از دنیا رفته کره‌شمالی و پسرانش است. اکنون که کوچک‌ترین پسر بر مسند قدرت نشسته، برادر ناتنی‌اش که سال‌هاست در تبعید به‌سر می‌برد، ادعاهایی را بیان کرده است.
کد خبر: ۴۵۲۸۸۸

به گزارش ایرنا، کیم جونگ نام برادر ارشد رهبر کره‌شمالی در مصاحبه با نشریه توکیو شیمبون ژاپن مدعی است برادرش برای کره‌شمالی رهبر نمادین است که اختیاری از خود ندارد.

وی در پست الکترونیکی (ایمیلی) به این روزنامه نوشت: کیم جونگ ایل رهبر فقید کره شمالی با حمایت ارتش کشور را اداره می‌کرد اما ارتش اکنون بسیار قدرتمند شده و می‌تواند قدرت واقعی را در دست بگیرد. وی گفت: مشخص است که اقتصاد کشور بدون اصلاحات دچار رکود می‌شود اما در آینده این اصلاحات به بحرانی تبدیل خواهد شد که به سرنگونی رژیم کنونی منجر می‌شود.

کیم جونگ نام همچنین مدعی شد که برادرش فاقد تجربه کافی برای هدایت کشور است، احتمالا فقط یک رهبر نمادین خواهد بود و از خود قدرتی ندارد و نخبگان حاکم از وی تنها برای حفظ قدرت خود استفاده خواهند کرد. وی گفت: از خود می‌پرسم که چگونه ممکن است یک وارث جوان که تنها 2سال دوره آموزشی را گذرانده، می‌تواند تمام قدرت یک کشور را به دست بگیرد.

رضا عظیمی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها