توسط هندی‌ها و چینی‌ها

راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ساخته می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با تاکید بر هزینه هنگفت ساخت راه‌آهن چابهار ـ زاهدان و محدودیت منابع داخلی گفت: کشورهای هند و چین برای ساخت این خط ریلی به صورت فاینانس اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۴۵۲۵۱۴

شهباز یزدانی در نشست خبری افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا پیمانکار این پروژه عظیم تاکنون 40 کیلومتر از مسیر 600 کیلومتری طرح را خاکریزی کرده است و این پروژه درصورت استفاده از فاینانس توسط کشورهای هند و چین طی مدت 2 سال ساخته و بهره‌برداری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موقعیت راهبردی بندر چابهار گفت: چابهار تنها بندر ایران است که به اقیانوس و آب‌های آزاد راه دارد و سالانه بیش از 3 میلیون تن کالا از طریق آن جا به جا می‌شود که حدود یک درصد آن کالاهای وارداتی به کشور است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اجرای طرح جامع بندر چابهار برای پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما افزود: طی 18 ماه آینده کشتی‌های اقیانوس‌پیما با تناژ 100 هزار تن در بندر چابهار پهلو گرفته و ظرفیت تخلیه بار افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: درصورت تغییر کارکرد فرودگاه کنارک در 40 کیلومتری چابهار از حالت نظامی به تجاری یا ایجاد فرودگاه جدید در منطقه آزاد، حمل و نقل هوایی نیز در این منطقه توسعه خواهد یافت.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: توسعه زیرساخت بندر چابهار از سال 1362 آغاز شده و طرح جامع آن درحال اجراست.

سیاوش رضوانی افزود: بندر چابهار به دلیل قرار گرفتن در ورودی خلیج‌فارس و مدخل اقیانوس هند و به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران از موقعیت جغرافیایی حساس و مناسبی برخوردار است.

وی اظهار کرد: این بندر با بیش از 300 کیلومتر مرز دریایی نزدیک‌ترین فاصله زمینی تا کشورهای افغانستان، پاکستان و آسیای میانه را دارد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها