جمع‌آوری زباله‌های شناور با قایق در بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: برای اولین بار در کشور قایق جمع‌آوری زباله‌های شناور با جمع‌آوری شش مترمکعب زباله در هر مرحله در بندرانزلی مشغول جمع‌آوری زباله است.
کد خبر: ۴۵۲۰۷۶

فرهاد منتصر کوهساری گفت: زباله‌های شناور تاثیر زیادی در ایجاد آلودگی در دریا دارند و می‌توانند تا حد بسیار بالایی سلامت موجودات زنده دریایی را به خطر بیندازد که در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با خرید یک فروند قایق جمع‌آوری زباله شناور به مبلغ 100 ملیون تومان در راستای جمع‌آوری زباله‌های شناور اقدام کرده است.

وی ادامه داد: وجود زباله‌ها در سواحل، می‌تواند سبب رشد و نمو جوندگان در حاشیه سواحل شده و علاوه بر رشد میکروب‌ها، چشم‌اندازهای طبیعی زیبای این شهر توریستی را دگرگون کند و این موضوع ما را بر آن داشته است که نسخه کلیدی برای این معضل بیابیم.

همچنین مهندس عادل توتچی مجری این طرح به خبرنگار ایسنا، گفت: قایق جمع‌آوری زباله‌های شناور با طول 8 متر و عرض 25 مترمربع با داشتن یک سبد و یک مخزن جمع‌آوری زباله، می‌تواند چهره زیبای این کانال را برای مسافران و گردشگران دلپذیرتر کند.

وی ادامه داد: این قایق جمع‌آوری زباله‌های شناور، نیاز اساسی برای رفع مشکل زباله‌ها محسوب می‌شود و نقش بسیاری در رفع آلودگی دارد، زیرا روزانه با جمع‌آوری 6 تا 7 مترمکعب زباله از کانال انزلی و تحویل این زباله‌ها به سازمان بازیافت، می‌تواند اثرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، استان گیلان، یکی از پرباران‌ترین استان‌های کشور بوده که معمولا نیمی از سال بارندگی‌های شدیدی در آن دیده می‌شود. با شروع بارندگی و بالا آمدن سطح آب در معابر و رودخانه‌ها، زباله‌هایی که در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارد، همراه با جریان آب وارد رودخانه‌های اصلی منتهی به تالاب بندرانزلی می‌شود و در نهایت همه زباله‌ها با جریان آب از داخل کانال بندرانزلی به سمت موج‌شکن‌ها حرکت کرده و وارد دریا می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها