گفت‌وگو با تئو ولکات، مهاجم آرسنال

شانس کار با ونگر را از دست ندادم

«تئو ولکات» با حضور در تیم ملی انگلستان در جام جهانی 2006 در 17 سالگی خود را به عنوان یک پدیده در فوتبال جزیره معرفی کرد، اما روند پیشرفت او آن طور که پیش‌بینی می‌شد، نبود.
کد خبر: ۴۵۱۸۱۵

مصدومیت‌های پیاپی و افت و خیزهای فراوان باعث شد کاپلو او را از فهرست نهایی در سال 2010 خط زده و جام جهانی را از دست بدهد، اما در این فصل ولکات در کنار فان پرسی از موثرترین بازیکنان آرسنال محسوب می‌شود.

وقتی در آن سن کم برای ساوتهمپتون بازی می‌کردید چه احساسی داشتید؟

حس غریبی بود. هفته‌ای 90 پوند حقوق می‌گرفتم و همراه با 10 بازیکن ـ دانش‌آموز دیگر در یک ساختمان زندگی می‌کردیم.

روزها مدرسه می‌رفتیم و بعد از آن با مینی‌بوس به زمین تمرین می‌رفتیم و گاهی تا ساعت 10 شب تمرین داشتیم. من با این‌که جزو تیم اصلی بودم باید بعد از تمرین تمام توپ‌ها را جمع می‌کردم و بعد لباس‌ها را به ماشین لباسشویی می‌انداختم.

چه شد که به ساوتهمپتون رفتید؟

در تورنمنتی برای سویندون بازی می‌کردم که چلسی و ساوتهمپتون نسبت به من ابراز علاقه کردند.

چلسی از من دعوت کرد برای بازی با لیورپول توپ جمع‌کن بازی باشم و برای من خیلی مهم بود که بتوانم رابی فاولر و مایکل اوون را از نزدیک ببینم، اما ساوتهمپتون مرا برای بازی می‌خواست و بعد که به آنجا رفتم برای تیم اصلی انتخاب شدم.

شایعه احتمال انتقال به آرسنال روی بازی شما تاثیری نداشت؟

زیاد توجهی به آن نداشتم و به باشگاه اجازه دادم این موضوع را دنبال کند. پدرم و مدیر برنامه‌هایم این قضیه را پیگیری کردند و من به فوتبالم رسیدم. من در ساوتهمپتون راضی بودم ولی فهمیدم آرسنال مرا می‌خواهد و به سود من بود که از این تیم جدا شوم.

البته گفته می‌شد چلسی هم شما را می‌خواست اما به آرسنال رفتید!

در آن مرحله از بازی به سود من بود که در آرسنال بازی کنم. پول هرگز برای من در اولویت نبوده و فقط می‌خواستم بازیکن بهتری باشم و شانس کار با آرسن ونگر چیزی نبود که از دست بدهم.

وقتی همه چیز قطعی شد چه احساسی داشتید؟

شنیدن حرف‌های آرسن ونگر درباره خودم باور نکردنی بود. بازی در آرسنال مهم‌ترین اتفاق زندگی‌ام بود.

بعضی از هواداران شما را با «تیری آنری» مقایسه می‌کنند.

من نمی‌توانم با یکی از بهترین مهاجمان جهان مقایسه شوم، ولی تماشای بازی او از نزدیک برایم خاطره‌ای فراموش نشدنی است. او به همان اندازه که گلزن بزرگی است، توپ‌های خوبی را برای سایر بازیکنان مهیا می‌کند. من خوش شانس بودم که در زمان اوج آنری در آرسنال بازی می‌کردم.

زمانی که تیری آنری در آرسنال در اوج بود کدامیک سریع تر می‌دویدید؟

او در دو 100 متر از من جلو می‌زد، ولی اگر مسافت را کمتر می‌کردیم قصه فرق می‌کرد. ما زیاد با هم مسابقه نمی‌دادیم، اما تست‌های پیاپی داشتیم و من 40 متر را در 5 ثانیه می‌دویدم که بهترین زمان در باشگاه بود.

با شهرت و حضور در صفحه اول روزنامه‌ها چطور کنار آمدید؟

توجه زیادی به این مسائل ندارم. هیچ وقت روزنامه نمی‌خوانم و نمی‌دانم اصلا چه چیزهایی می‌نویسند؛ البته در آرسنال اکثر بازیکنان این عادت را دارند ولی زمانی که به آرسنال رفته بودم خیلی تحت تاثیر قرار می‌گرفتم. یادم هست وقتی اولین گفت‌وگوی بلند من در آخرین روزهای بازی در ساوتهمپتون منتشر شد، دوستانم دائم با من تماس می‌گرفتند و درباره آن صحبت می‌کردیم، اما حالا به شهرت عادت کرده‌ام.

وقتی اولین گلت را برای تیم زیر 21 سال انگلستان زدی از نظر روانی در چه شرایطی بودی؟

آن گل برایم ارزش زیادی داشت چون با سر زدم و این موقعیت برای من که قد بلندی ندارم زیاد پیش نمی‌آید. زدن آن گل برایم شبیه زدن گل در جام جهانی بود.

بهترین پست شما در زمین کجاست؟

من می‌توانم در هر دو جناح بازی کنم ولی پست مورد علاقه‌ام بازی در پست مهاجم کاذب است. من چند بار در این پست بازی کردم و به نظرم بهترین بازی‌ام مقابل کرواسی در مقدماتی جام جهانی بود که هت تریک کردم.

دیلی تلگراف / مترجم: امیررضا نوری‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها