پر پروازتان ‌مخدوش ‌نشود!

گذرنامه پر پرواز مسافر است و بدترین اتفاق در یک کشور غریبه این است که مسافری پر پروازش را گم کند یا کسانی آن را از او بدزدند، به همین دلیل ما قصد داریم چند هشدار پلیسی درباره گذرنامه برایتان بازگو کنیم که شاید در غربت به کارتان بیاید:
کد خبر: ۴۵۱۴۹۷

نکته اول ـ همیشه یادتان باشد که صدور گذرنامه المثنی بسیار سخت و وقتگیر است، بنابراین پیشگیری از گم شدن گذرنامه از طی مراحل اداری برای به دست آوردن یک گذرنامه المثنی آسان‌تر است، اما اگر گذرنامه‌تان گم شد و شما در یک انتخاب درست، ناپدید شدنش را به پلیس و اداره گذرنامه خبر دادید و بعد آن را دوباره پیدا کردید، نباید از آن مجددا استفاده کنید مگر این که ماجرا را باردیگر به همان مراجع اطلاع بدهید.

نکته دوم ـ‌ قرار نیست وقتی به کشور دیگری سفر می‌کنید، هر کجا که می‌روید، گذرنامه را هم با خود همراه داشته باشید! آن را جز در موارد ضروری با خود همراه نداشته باشید.

نکته سوم ـ گذرنامه، جزئی مهم از هویت شما در کشور غریبه است، به هیچ وجه آن را به فرد دیگری نسپرید، حتی اگر آن فرد ادعا کند قصد دارد برایتان ویزای ارز یا اقامت بگیرد.

نکته چهارم ـ پیش از مسافرت، برخی بخش‌های گذرنامه همچون مدت اعتبار، اجازه خروج معتبر، نداشتن ممنوع‌‌الخروجی و... را بررسی کنید.

نکته پنجم ـ هنگام مسافرت باید بجز گذرنامه شناسنامه، کارت ملی معتبر دیگری به همراه داشته باشید تا برای رفع مشکلات و نواقص احتمالی از آنها استفاده کنید.

نکته ششم ـ هرگز گذرنامه را دستکاری نکنید! این کار پیگرد قانونی دارد، همان طور که ادعای دروغین گم شدن گذرنامه هم.

نکته هفتم ـ اگر هر گونه اشکالی در گذرنامه‌تان دیدید، باید پیش از سفر موضوع را به پلیس گذرنامه اطلاع دهید چرا که پس از استفاده از گذرنامه، اصلاح و تعویض گذرنامه صرفا با پرداخت هزینه امکان دارد. برای آن که بدانید هر صفحه از گذرنامه چه ویژگی‌هایی دارد که نبود آن ویژگی‌ها به معنای اشکال‌دار‌بودن گذرنامه است، ما درباره هر صفحه نیز توضیحی کوتاه به شما می‌دهیم. نخستین صفحه یک گذرنامه به بارکد اختصاص دارد که به هیچ وجه نباید مخدوش باشد. صفحه دوم باید مشخصات شما را به فارسی و لاتین در بر داشته باشد. در این صفحه عکس شما، شماره ملی‌تان، تاریخ صدور و انقضای گذرنامه و شماره آن نوشته شده است. ‌ دقت کنید که جنسیت شما نیز در صفحه دوم بدرستی درج شده باشد. حرف M در این صفحه به معنای مرد و حرف F به معنای زن است. طلق صفحه دوم گذرنامه باید سالم و کامل پرس شده باشد.

در صفحه سوم نام کشور محل اقامت نوشته شده باشد و دیگر مندرجات صفحه نیز مخدوش نباشد. در صفحه چهارم باید مراقب باشید که مشخصات سجلی جنسیت، نسبت و شمار همراهان با تقاضا منطبق باشد. در صفحه پنجم نیز باید عکس همراهان اسکن شده باشد. در صفحه ششم یا صفحه‌های بعدی مهر اجازه خروج از کشور و تاریخ دقیق خاتمه اعتبار و دفعات خروج از شکور و شمار همراهانتان را بررسی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها