چاوز هشدار آمریکا برای فاصله گرفتن از ایران را رد کرد

همزمان با سفر رئیس‌جمهور ایران به آمریکای لاتین، هوگو چاوز همتای ونزوئلایی او، هشدارهای آمریکا در رابطه با فاصله گرفتن از ایران را بی‌اعتبار شمرد.
کد خبر: ۴۵۱۴۰۵

محمود احمدی‌نژاد که در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی ـ اقتصادی برای انجام سفری 5 روزه به آمریکای لاتین دیروز وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد، در بدو ورود به فرودگاه کاراکاس مورد استقبال معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا قرار گرفت و قرار است مراسم استقبال رسمی هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا از احمدی‌نژاد امروز برگزار شود.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجید نامجو وزیر نیرو و شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور ونزوئلا در آستانه استقبال از همتای ایرانی خود با رد هشدارهای آمریکا در رابطه با برقراری رابطه نزدیک با تهران اعلام کرده است واشنگتن قصد دارد بر جهان سلطه داشته باشد.

هوگو چاوز در اظهارات اخیر تلویزیونی خود در همین رابطه گفت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن یا کاخ سفید گفته برای هیچ کشوری خوب نیست که با ایران رابطه نزدیک برقرار کند، اما حقیقت این است که این اظهارات خنده‌دار است.

وی تصریح کرد:« آنها قادر نخواهند بود که بر این جهان سلطه داشته باشند، اوباما! این فکر را از سرت دور کن، بهتر است به مشکلات داخلی کشور خودت بپردازی که خیلی هم زیاد هستند.» این در حالی است که شبکه خبری سی.ان.ان با قطع برنامه‌های عادی خود و پخش تصاویر زنده مربوط به ورود احمدی‌نژاد به ونزوئلا، از اهمیت و حساسیت این سفر سخن گفت و به گسترش روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین اذعان کرد.خبرگزاری‌های خارجی از جمله خبرگزاری‌های فرانسه، آسوشیتدپرس و رویترز نیز بلافاصله پس از ورود احمدی‌نژاد به کاراکاس، خبر این رویداد مهم بین‌المللی را منتشر کردند.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در سفر دوره‌ای به آمریکای لاتین پس از ونزوئلا به نیکاراگوئه، کوبا و اکوادور سفر می‌کند و در دیدار با روسا و رهبران این کشورها درخصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها