نامه ایران به سازمان ملل و شورای امنیت

عوامل خارجی در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران دست دارند

محمد خزاعی نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نامه ای خطاب به دبیرکل، رییس مجمع عمومی ، اعضای شورای امنیت سازمان ملل و گروه غیر متعهدها تاکید کرد؛شواهد قوی در دست است که نشان می دهد عوامل خارجی در ترور دانشمندان هسته ای ایران نقش دارند.
کد خبر: ۴۵۱۳۱۸

در متن نامه ایران به روسای ارکان اصلی سازمان ملل و گروه غیر متعدها آمده است روز یازدهم ژانویه سال 2012 مصطفی احمدی روشن یکی دیگر از دانشمندان برجسته ایران قربانی حمله تروریستی در تهران شد.

در نامه نمایندگی کشورمان تصریح شده است، قربانی فارغ التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه شریف بود که سمت معاونت تاسیسات هسته ای ایران در نطنز را به عهده داشت، در این حادثه دو تن از مردم بی گناه به شدت مجروح شدند که یکی از آنها در بیمارستان جان خود را به خاطر شدت جراحات از دست داد.

خزاعی دراین نامه یادآور شده است این نخستین باری نیست که دانشمندان ایرانی هدف حملات شوم تروریستی قرار می گیرند، همانگونه که در نامه قبلی به شما اطلاع دادم، تلاش برای ترور دو فیزیکدان برجسته ایران مجید شهریاری و فریدون عباسی داونی (رییس کنونی سازمان انرژی اتمی) در 29 نوامبر 2010 صورت گرفت که منجربه شهادت مجید شهریاری و جراحات شدید فریدون عباسی و همسرش شد، در یک عملیات تروریستی دیگری استاد مسعود علی محمدی دانشمند ایران در مقابل منزلش در 12 ژانویه 2010 به شهادت رسید.

بر اساس شواهد بدست آمده توسط نیروهای امنیتی ایران مرتکبین به این جنایت مانند دفعات قبلی بمب مغناطیسی را به خودرو دانشمندان وصل کرده و آن را منفجر کرده اند. به علاوه شواهد قوی در دست است که نشان می دهد دست های خارجی پشت این ترورها قرار دارند. این عوامل در گذشته اعلام کرده اند، این گونه عملیات های تروریستی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران و با این هدف که دیپلماسی به تنهایی توانایی متوقف کردن برنامه هسته ای ایران را ندارد، انجام می شوند.

در نامه نمایندگی کشورمان به سازمان ملل آمده است این عناصر ازهیچ تلاشی برای دور کردن جمهوری اسلامی ایران از حق غیرقابل انکار دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای کوتاهی نمی کنند و خواهان انجام عملیات سری شامل ترور دانشمندان هسته ای و حمله نظامی به ایران برای برهم زدن برنامه هسته ای ایران شده اند.

در زمان حاضر سوال این است که آیا دست زدن به هر گونه اقدام غیرقانونی و ارعاب حتی عملیات تروریستی برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای در حال توسعه شامل حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای مجاز است؟

در حالی که بار دیگر بر ماهیت صلح آمیز فعالیتهای هسته ای کشورم تاکید می کنم، مایلم مجددا بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید کنم و هر گونه قشار اقتصادی و سیاسی یا عملیات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ایران، نمی تواند این حق را از ملت ما سلب کند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز نگرانی عمیق، اقدامهای تروریستی جنایتکارانه و غیرانسانی علیه دانشمندان ایرانی را به شدت محکوم می کند. کشور من ظرف دهه های گذشته بیش از همه قربانی تروریسم شده و زیانهای جانی و مالی داده است. از دبیر کل سازمان ملل، رییس شورای امنیت و سایر نهادهای مربوطه انتظار زیاد می رود که چنین اقدام های تروریستی را به شدیدترین نحو ممکن محکوم کنند و تدابیر لازم برای محو تروریسم به اشکال مختلف اتخاذ کنند، انتظار دارم متن این نامه بین اعضای شورای امنیت و مجمع عمومی توزیع شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها