به بهانه پخش انیمیشن دوبعدی قصه‌های جنگل از شبکه پویا

وقتی قهرمانان جنگل کودک بودند

انیمیشن‌های ماجراهای میرزا بلد، قصه‌های جنگل و صنوبر کهن، حکایت‌های گلباف و جیغیل می‌خواد بزرگ که شد، در مراکز سیما مراحل مختلف تولید را طی می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۱۰۷۳

«ماجراهای میرزا بلد»

یکی از این انیمیشن‌ها «ماجراهای میرزا بلد» نام دارد که در 13 قسمت به کارگردانی و تهیه‌کنندگی الهام مرتضوی در صدا و سیمای مرکز اصفهان تهیه و تولید می‌شود.

الهام مرتضوی گفت: یکی از بارزترین خصوصیات شخصیتی اصفهانی‌ها شوخ‌طبعی و بذله‌گویی آنهاست. ماجرای این مجموعه نیز الهام گرفته از یکی از شخصیت‌های اصفهانی است.

وی افزود: این شخص علاوه بر دارا بودن خصیصه شوخ‌طبعی، دارای آگاهی و دانایی است که از آن در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کند.

این کارگردان ابراز کرد: این مجموعه انیمیشن در هر قسمت به ماجرای متفاوتی می‌پردازد که محور اصلی هر داستان همین شخصیت (میرزا بلد) است.

«قصه‌های جنگل و صنوبر کهن»

انیمیشن «قصه‌های جنگل و صنوبر کهن» هم در 13 قسمت به کارگردانی سولماز قائلی و مهدی محمد آذر و تهیه‌کنندگی مهدی محمد آذر به سفارش صدا و سیمای مرکز اردبیل تهیه و تولید می‌شود.

محمد آذر گفت: داستان این انیمیشن در جنگلی سرسبز و پیرامون صنوبری کهنسال که جغدی دانا روی یکی از شا‌خه‌هایش لانه دارد، اتفاق می‌افتد.

وی افزود: مخاطبان این انیمیشن کودکان هستند و اتفاقات داستان هر قسمت اغلب به صورت فانتزی طراحی شده ‌است.

به گفته وی راستگویی، درستکاری، مهربانی، دوستی و حرف‌شنوی از بزرگ‌ترها برخی از پیام‌های داستان‌های این مجموعه است.

«حکایت‌های گلباف»

انیمیشن «حکایت‌های گلباف» نیز به کارگردانی حبیبه فاطمی ‌و تهیه‌کنندگی زری فاطمی ‌در 13 قسمت در صدا و سیمای مرکز کرمان در حال تولید است.

فاطمی با اشاره به این که اصل قصه‌ها با الهام از حکایت‌های عامیانه و همچنین فضاهای بومی‌ منطقه کرمان با پرداخت ضمنی به قالیبافی طراحی شده است، گفت: راوی این قصه‌ها پیرزن قالیبافی است که در هر قسمت نقش قصه را بر قالی می‌بافد.

«جیغیل می‌خواد بزرگ که شد»

مجموعه انیمیشن جیغیل می‌خواد بزرگ که شد، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی برزو فرشاد در 13 قسمت به سفارش واحد انیمیشن صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی تهیه و تولید می‌شود.

فرشاد گفت: راوی قصه، با شکلی ریتمیک و ضربی، داستان را نقل می‌کند. فرم بحر طویل بر روایت داستان غالب است و در جاهایی از داستان ریتم تبدیل به ترانه می‌شود تا برای مخاطب کودک، شیرین و جذاب باشد تا راحت‌تر بتواند با شخصیت داستان ارتباط برقرار کرده و مضمون را درک کند.

وی اظهار کرد: این مجموعه روایت داستان زندگی جیغیل، پسربچه‌ای کوچک و کنجکاو است که با پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگش در خانه‌ای سنتی و قدیمی ‌در شهر بیرجند زندگی می‌کند، او یک دغدغه ذهنی دارد و آن پیدا کردن شغلی برای آینده‌اش است و نمی‌داند در آینده می‌خواهد چکاره شود.

جیغیل هر بار در اثر اتفاقی مثل رسیدن نامه یا رفتن به مغازه برای خرید کردن یا رفتن به مسافرت با شغلی جدید آشنا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها