ده‌ها کشته و مجروح در انفجار انتحاری در قلب دمشق

در یک انفجار انتحاری که دیروز در منطقه تاریخی المیدان در قلب دمشق رخ داد دستکم 25 نفر کشته و بیش از 46 نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش الجزیره، این انفجار که در نوع خود بی‌نظیر توصیف شده است در نزدیکی پایگاه پلیس و نزدیک مدرسه حسن الحکیم اتفاق افتاد و دومین انفجاری به حساب می‌آید که از زمان ورود ناظران اتحادیه عرب به سوریه رخ می‌دهد. در انفجار نخست که 2 هفته پیش در دمشق رخ داد بیش از 40 نفر کشته شدند.
کد خبر: ۴۵۰۷۳۹

ریاض الاسعد، فرمانده به اصطلاح ارتش آزاد سوریه که یک نیروی نظامی وابسته به مخالفان دولت بشار اسد به حساب می‌آید و در ترکیه به‌سر می‌برد، چهارشنبه گذشته تهدید کرده بود حملات جدیدی را علیه نیروهای امنیتی سوریه ترتیب خواهد داد. با این حال وی دیروز در تماسی با شبکه الجزیره مدعی شد که رژیم سوریه طراح این حمله تروریستی بوده است.

به گزارش فارس، این حمله انتحاری در محله‌ای پررفت و آمد در دمشق اتفاق افتاد و یک فرد انتحاری با انفجار خود در نزدیکی یک چراغ راهنمایی و رانندگی ده‌ها نفر را قربانی کرد که اغلب آنها از شهروندان سوری بودند. خبرگزاری ایرنا گزارش داد این انفجار مقابل یکی از پایگاه‌های نیروهای امنیتی دمشق رخ داد و بازرسان اتحادیه عرب نیز برای بررسی موضوع در محل انفجار حاضر شدند.

انفجار روز گذشته درشرایطی اتفاق افتاد که هنوز ناظران اتحادیه عرب گزارش کاری خود را ارائه نداده‌اند و قرار است امروز وزرای خارجه این اتحادیه درباره حوادث سوریه نشستی فوق‌العاده داشته باشند. روز گذشته یک بار دیگر شهرهای سوریه شاهد برگزاری تظاهرات مخالفان بود که در آن خواستار دخالت نیروهای بین‌المللی در حوادث این کشور شدند. پنجشنبه نیز شهرهای سوریه شاهد برگزاری تظاهرات طرفداران اسد بود که خواستار عدم دخالت طرف‌های خارجی در تحولات این کشور بودند. درهمین رابطه به گزارش فارس، هزاران نفر از مردم دمشق پنجشنبه در تظاهراتی حمایت خود از بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور را اعلام کرده و خواستار توقف توطئه‌ها و دخالت‌های خارجی در امور داخلی سوریه شدند. آنها همچنین عملکرد برخی رسانه‌های مغرض در زمینه شایعه‌پراکنی درباره اتفاقات سوریه و تحریک به خونریزی از سوی آنان را محکوم کردند.همچنین به گزارش خبرگزاری مهر روز پنجشنبه مسوولان سوریه 552 نفر دیگر از افراد بازداشت شده در جریان حوادث اخیر این کشور را آزاد کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها