بیمارستان جامع زنان در تمامی استان‌ها تاسیس می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم‌اکنون 11 دانشگاه کشور در حال راه‌‌اندازی بیمارستان جامع زنان هستند و در آینده نزدیک در هر استان کشور حداقل یک بیمارستان جامع زنان تاسیس می‌شود.
کد خبر: ۴۵۰۷۳۲

به گزارش مهر، مرضیه وحیددستجردی با اشاره به اضافه شدن 72 هزار تخت بیمارستانی در آینده نزدیک در کشور افزود: هم‌اکنون 35 هزار تخت در حال ساخت است و تا پایان سال بیش از 4 هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود و برای ساخت 37 هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز در حال مطالعه و طراحی هستیم. وی اظهار کرد: ساخت نیمی از این بیمارستان‌ها را وزارت مسکن و نیم‌دیگر را وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر عهده گرفته‌اند و ساخت این تعداد بیمارستان، انقلابی در زمینه بیمارستان‌سازی در کشور محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیمارستان‌های جامع زنان ارائه‌دهنده خدمات پزشکی به صورت کامل به بانوان در یک مکان مشخص است که این موضوع سبب بی‌نیاز‌شدن خانم‌ها از مراجعه به کلینیک‌های دیگر می‌شود و به طور قطع این بیمارستان‌ها از نظر بانوان محبوب‌تر است. وی گفت: هم‌اکنون در بسیاری از کشورها مانند آمریکا، انگلیس، کشورهای اروپایی، کانادا و سنگاپور نیز علاوه بر کشورهای مسلمان چندین بیمارستان با عنوان بیمارستان جامع زنان وجود دارد که مشتریان فراوانی را از میان بانوان جذب کرده است و شعار بحق یکی از این بیمارستان‌های آمریکایی این است که ما زنان را بهتر می‌شناسیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: به منظور تکریم بانوان ایرانی لازم است بیمارستان‌های جامع زنان در ایران نیز تاسیس شود به گونه‌ای که نه تنها از دنیا عقب نیفتیم، بلکه در جهان پیشتاز این عرصه باشیم.

وی ادامه داد: امسال وزارت بهداشت حدود یک هزار و 460 پزشک متخصص و فوق‌تخصص را برای گذراندن تعهداتشان در مناطق محروم کشور توزیع کرد که 50 درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دادند و بیمارستان جامع زنان از جمله مکان‌هایی است که می‌توان این بانوان متخصص را که دانش سرشاری دارند به کار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها