jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۴۵۰۲۶۸   ۱۶ دی ۱۳۹۰  |  ۱۸:۳۵

معاون ناشران بورس اوراق بهادار تهران از عرضه قطعی پنج درصد از سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در روز یک شنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس،علی سنگینیان  گفت:سرانجام پس از گذشت حدود شش ماه از تعویق عرضه سهام حفارس در بورس تهران،سهام این شرکت اصل چهل و چهاری روز یک شنبه در بورس تهران عرضه خواهد شد.

وی با بیان این که بورس از مدت ها پیش منتظر نامه بازرگانی دولتی در خصوص تعهد چهار میلیارد تومانی مربوط به بیمه مسئولیت بود، افزود :خوشبختانه این نامه در اختیار ما قرار گرفت و این ابهام هم برطرف شد،بر این اساس پنج درصد از سهام حفارس که روز یک شنبه مهلت عرضه سهام آن در بورس به پایان می رسید،به طور قطعی وارد بورس تهران خواهد شد.

معاون ناشران بورس با بیان این که این شرکت اصل چهل و چهاری پیش از این به فعالان بازار سرمایه معرفی شده است،گفت:حفارس در تابستان امسال معارفه برگزار کرده بود،از این رو نیازی به معارفه مجدد ندارد و برای عرضه سهام آن در بورس در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد.

او روش ورود حفارس در بورس تهران را عرضه اولیه دانست و حجم عرضه اولیه سهام این شرکت را پنج درصد عنوان کرد.

علی صحرایی مدیر بازار بورس تهران نیز در اطلاعیه ای جزئیات عرضه حفارس در روز یک شنبه را تشریح کرده است.

به گفته این مقام مسئول،روز یک شنبه 17 میلیون و 450 هزار سهم حمل و نقل خلیج فارس معادل 5 درصد از سهام این شرکت اصل چهل و چهاری از سوی بازرگانی دولتی ایران به عنوان چهارصد و شصت و یکمین شرکت در گروه حمل و نقل زمینی در بورس تهران عرضه می شود.

از سویی دیگر،عبدالکریم نعناکار مدیر عامل این شرکت اصل چهل و چهاری از "حفارس" به عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت،معدن و تجارت در توزیع آرد و گندم کشور یاد کرد و افزود:این شرکت در سه حوزه حمل و نقل جاده ای،بین المللی و داخلی فعالیت می کند و دامنه فعالیت شرکت از تخلیه و بارگیری،انبار داری غلات و ارائه خدمات فنی و مهندسی گسترده است،تا جایی که شرکت در سال 89 بالغ بر 13.5 میلیون تن کالا جابه جا کرد.

نعناکار افزود:حمل و نقل خلیج فارس دو سیلوی روباز و فلزی 350 و 70 هزار تن در اختیار دارد و از قابلیت ذخیره سازی 420 هزار تن گندم برخوردار است،به طوری که در حال حاضر 50 درصد از گندم مصرفی استان های تهران و البرز در این سیلوها ذخیره سازی و نگهداری می شود.

وی با بیان این که حمل و نقل خلیج فارس یک مجموعه لجستیکی محسوب می شود،گفت: این شرکت از یک مرکز معاینه مکانیزه فنی خودروهای سنگین برخوردار است که علاوه بر رساندن نفع به خودروهای سنگین شرکت به سایر خودروهای سنگین هم خدمات فنی ارائه می دهد. تا جایی که این مرکز بزرگترین مرکز فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سنگین کشور محسوب می شود که وسعتی 15 هکتاری در ترمینال مرکزی حمل و نقل خلیج فارس قرار دارد و عایدی خوبی هم برای شرکت دارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود 23 شعبه و 81 نمایندگی حمل و نقل خلیج فارس در سراسر کشور گفت: شرکت یک نمایندگی هم در اربیل عراق دارد و با در اختیار داشتن 492 دستگاه کامیون کشنده فعال و 143 دستگاه وسایط نقلیه سبک ملکی،دو هزار و 500 کامیون تحت پیمان و مدیریت 70 هزار دستگاه کامیون تجاری نقش مهمی در صنعت حمل و نقل کشور ایفا می کند.

وی از مذاکره برای ورود "حفارس" به حوزه حمل و نقل دریایی خبر داد و افزود:این شرکت فاز نخست حمل و نقل ترکیبی را راه اندازی خواهد کرد تا به بزرگترین واحد حمل و نقل کشور تبدیل شود.

وی به پایان مشکلات عرضه اولیه این شرکت اشاره کرد و افزود:خوشبختانه تعهد بیمه مسئولیت شرکت را بازرگانی دولتی پذیرفت و حمل و نقل خلیج فارس روز یک شنبه بورسی خواهد شد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پایان احتکار مسکن؟

پایان احتکار مسکن؟

نخستین مصوبه مجلس یازدهم که به‌طور مستقیم به مطالبات مردم اختصاص داشت، مربوط به مالیات بر خانه‌ های خالی (احتکار مسکن) و اصلاح قانون مالیات‌ ها در این زمینه بود.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر