سیدصادق خرازی سفیرپیشین ایران در فرانسه گفت: اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکنند، یک اشتباه تاریخی انجام داده‌اند.
کد خبر: ۴۴۷۱۴۴

وی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با تاکید بر این که اصلاح‌طلبان اگر در انتخابات حضور فعال نداشته باشند اشتباه کرده‌اند، افزود: آنها با این کار، خود را از صحنه سیاست داخلی حذف می‌کنند و در صحنه‌ سیاست خارجی نیز خدمتی به منافع ملی نکرده‌اند.

خرازی با اشاره به این‌که همه باید در یک چارچوب و تحت منویات رهبر معظم انقلاب جهت قوام پایه‌های ملی کشور گام بردارند، خاطرنشان کرد: وقتی تهدیدات ما مشترک است باید دقت‌مان بیشتر شود. وی افزود: پرسش بزرگ از سران اصلاحات این است که چه می‌خواهند بکنند؟ تشخیص تهدیدها و فرصت‌ها و داشتن برنامه برای چنین موقعیتی حکم می‌کند که اختلافات را در گنجه بگذارند و در آن را قفل کنند.

وی تاکید کرد: این امر به منزله یک انسجام است، نه وحدت. خرازی با اشاره به این‌که اگر اصلاح‌طلبی فکر کند، می‌تواند برای به دست گرفتن قدرت وامدار خارجی شود؛ خیانت کرده است. خرازی تصریح کرد: وقتی تهدیدی علیه ایالات متحده آمریکا ایجاد می‌شود جمهوریخواه و دموکرات و سایر گروه‌ها کنار یکدیگر قرار می‌گیرند؛ زیرا تهدید آنها مشترک است.

وی توضیح داد: انتخابات می‌تواند تبدیل به تحکیم پایه‌های نظام سیاسی ایران شود، عقل ایرانی حکم می‌کند امروز هوشیارتر باشد ودر فرآیند واقعیت جامعه مدنی خود و در پیوند با منافع ملی خود بار دیگر فعالانه حضور داشته باشد.

سفیر پیشین ایران در فرانسه، واکنش‌های دولت و مجلس به عملکرد دولت انگلیس را واکنشی طبیعی خواند و گفت: واقعا نمی‌توان به رفتار تند دولت محافظه کار انتقاد نداشت. عملا دولت انگلستان با تهدید بانک مرکزی، جنگ‌سرد پیش دستانه‌ای را علیه حاکمیت ایران رقم زد.

وی افزود: البته اگر خدای ناکرده برخی هم پنهان در گروه‌های سیاسی به منزله تسویه حساب‌های داخلی اقدام به تحریک افکار عمومی کنند، بدانند در این مقطع حساس خدمتی به کشور نکرده‌اند.

خرازی گفت: البته در لندن هم واکنش‌های تند و احساسی را شاهد بودیم و برخی تصمیمات ضد مردمی صورت گرفت، اما اینک دو طرف نیازمند تدبیر و آرامش هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها