شاگردان پپ گواردیولا به دنبال تداوم قهرمانی تیم‌های اروپایی هستند

بارسلونا ـ سانتوس؛ هشتمین فینال جام باشگاه‌های جهان

هشتمین فینال جام باشگاه‌های جهان ساعت 30‌/‌9 صبح امروز به وقت تهران در توکیو برگزار می‌شود تا از میان دو تیم مطرح بارسلونای اسپانیا و سانتوس برزیل، نام یک تیم به کلکسیون قهرمانان این جام اضافه شود.
کد خبر: ۴۴۶۷۶۵

تقابل لیونل مسی بهترین بازیکن جهان با نیمار، ستاره جوان برزیلی که این روزها بسیاری او را با مسی مقایسه می‌کنند در این دیدار بسیار جالب خواهد بود. در کنار آن رویارویی آدریانو و آلوز، دو مدافع برزیلی بارسا مقابل قهرمان برزیل هم به جذابیت‌های این فینال خواهد افزود.

2 قهرمان اروپا و آمریکای جنوبی همچون سال‌های گذشته از مرحله نیمه نهایی به رقابت‌ها اضافه شدند و با پیروزی بر تیم‌های السد قطر و کاشیوا ریسول ژاپن به فینال راه پیدا کردند؛ سانتوس 3 بر یک کاشیوا را برد و بارسا هم با 4 گل از سد السد قطر گذشت.

البته پیروزی آسان بارسا تبعات سنگـینی برای آنها به همراه داشت چراکه ساق پای داوید ویا در این بازی شکست تا او علاوه بر از دست دادن ادامه فصل لالیگا، رقابت‌های یورو 2012 را نیز از دست بدهد. به همین خاطر هم بازیکنان بارسا موافقت سران فیفا را جلب کرده‌اند که در مصاف با سانتوس، با پیراهن‌هایی که حاوی شعاری روحیه بخش برای داوید ویا است وارد زمین شوند.

دیگر غایب احتمالی بارسا در بازی امروز الکسیس سانچس است. این مهاجم شیلیایی هم در بازی با السد مصدوم شد تا فعلا حضور در جام باشگاه‌های جهان برای پپ گواردیولا حاوی خبرهای ناخوشایندی باشد.

از سال 2000 که جام باشگاه‌های جدید به شکل امروزی آن برگزار می‌شود، این برای دومین سال است که قهرمانان برزیل و اسپانیا تکلیف قهرمانی را مشخص می‌کنند. تقابل قبلی هم در ژاپن بود که تیم اینترناسیونال برزیل با یک گل بارسلونا را شکست داد و جام قهرمانی سال 2003 باشگاه‌های جهان را بالای سر برد. با پیروزی اینترناسیونال در آن بازی، سومین قهرمانی متوالی تیم‌های برزیلی در جام باشگاه‌های جهان رقم خورد اما از آن سال تا به امروز دیگر هیچ تیمی از برزیل شانس حضور در فینال را پیدا نکرد. به تبع آن میلان ایتالیا (2007)، منچستریونایتد انگلستان (2008)، بارسلونای اسپانیا (2009) و اینتر ایتالیا (2010) قهرمان جام باشگاه‌های جهان شدند. حال باید دید بارسلونا می‌تواند نوار قهرمانی‌های متوالی تیم‌های اروپایی را تداوم بخشد یا تیمی از برزیل بعد از 5 سال قهرمان جام باشگاه‌های جهان می‌شود.قبل از فینال امروز تیم‌های کاشیوا ریسول ژاپن و السد قطر هم در جدالی تمام آسیایی در دیدار رده‌بندی جام باشگاه‌های جهان به مصاف هم می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها