از سه‌شنبه 22 آذر پخش می‌شود

آیینه در غبار در شبکه شما

سریال «آیینه در غبار» به کارگردانی فرهاد پاک‌سرشت است از سه شنبه شب 22 آذر از شبکه شما پخش می شود. این سریال بر بستر یک داستان پر افت و خیز به نقش روستاییان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی می‌پردازد.
کد خبر: ۴۴۵۲۴۰

عفت صوفی که این سریال را در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای تهیه کرده است، گفت: از آنجا که ماجراهای این سریال بخشی از تاریخ را روایت می‌کند، سعی کردیم لوکیشن‌های این اثر در مناطق بکر روستایی انتخاب شوند تا برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشد.

به گفته وی رشت، لاهیجان، دیلمان و انزلی از مهم‌ترین لوکیشن‌های این سریال هستند.

«آیینه در غبار» قصه زندگی زنی گیلانی به نام رخساره است که در ایام جوانی به اجبار، تن به همسری خان می‌دهد. خان که همسر و دو دختر دارد در آرزوی داشتن پسری است که رخساره او را با تولد پسری به نام روشن به مقصود می‌رساند، اما تولد فرزند انگیزه‌ای برای دسیسه‌‌چینی همسر اول با کمک برادرش کامیار می‌شود که مباشر ارباب است تا آنجا که رخساره مجبور می‌شود شبانه با فرزندش بگریزد.

اما از آنجا که زمینه‌های مذهبی، زندگی او و خان را از هم جدا می‌کند در دوران انقلاب به صف انقلابیون می‌پیوندد. مرگ خان باعث می‌شود آنها زندگی جدیدی را تجربه کنند. خان وصیت کرده است که رخساره و روشن وارث او باشند. حالا پیدا کردن کامیار، زن و فرزندان خان همه دغدغه رخساره را تشکیل می‌دهد.

کار تصویربرداری این سریال به مدت شش ماه در صداوسیمای مرکز گیلان به طول انجامیده است و در آن بازیگرانی چون محمد محبوبی (خان)‌، حسین توشه (کامیار برادر زن خان)‌، مینا نوروزی‌فرد (زن اول خان)‌، مهرانه به‌نهاد (جوانی رخساره)‌ و فریده دریامج (پیری رخساره)‌ به هنرنمایی پرداخته‌اند.

به گفته صوفی تلاش شده است بازیگران این اثر از هنرمندان بومی گیلان که برخی از آنها در سطح ملی شناخته شده‌اند، انتخاب شوند تا ضمن آشنایی با گویش در برقراری ارتباط با مخاطب نیز موثر باشند.

در ساخت این سریال تلویزیونی مسعود پژوهان (مدیر تصویربرداری)‌، مهرداد محزون (نورپرداز)‌، عباس علی‌اکبری و حمید سلیمان‌زاده منفرد( صدابرداران)‌، مختار گلعلی‌زاده (مدیرتولید)‌، آرش شفیعی (تدوین)‌، آرش پوراحمدی (طراح صحنه)‌، هانیه دوستی (طراح لباس)‌ و کامران دباغیان (آهنگساز)‌ همکاری کرده‌اند.

این سریال از سه شنبه شب 22 آذر ساعت 20 روی آنتن می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت 30‌/‌13 پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها