سخنگوی وزارت امور خارجه ، خبر حمله احتمالی رژیم صهیونیستی را به ایران خبرسازی صرف دانست و گفت : هیچ کشوری در دنیا در موقعیتی قرار ندارد که به ایران حمله نظامی کند.
کد خبر: ۴۴۳۳۸

به گزارش خبرنگار ما، حمیدرضا آصفی افزود: روشن است که در صورت وقوع چنین حملاتی نیز، کشور یاد شده باید منتظر پاسخ قاطع از سوی ایران باشد. وی این اخبار را تبلیغی و روانی توصیف کرد و گفت : هیچ شواهدی که تایید کننده این خبر باشد ، در صحنه روابط بین الملل وجود ندارد.

سفارت عراق در ایران فعال خواهد شد

آصفی در رابطه با صدور روادید برای اعزام زایران ایرانی به عراق نیز اظهار کرد: این بحث در دستور کار ما با عراق قرار دارد که در این رابطه مذاکراتی نیز داشته ایم تا سفارتخانه عراق در ایران فعال شود و اتباع ایرانی بتوانند پس از اخذ روادید به این کشور سفر کنند.

به بیانیه تهران پایبندیم

وی همچنین در خصوص قطعه سازی و مونتاژ قطعات سانتریفیوژها اظهار کرد: ایران برای مدتی غنی سازی اورانیوم را داوطلبانه به حالت تعلیق درآورده بود، اما بعد از تحولات به وجود آمده ، تصمیم دیگری اتخاذ شد که به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی و سایر کشورها نیز رسانده شد. وی با اشاره به این که آژانس از جزییات کار مطلع است ، افزود: ما به بیانیه تهران و تعهداتمان و آنچه به آژانس گفته ایم ، پایبندیم. او گفت : هیچ شواهدی برای فعالیت های نظامی ما وجود ندارد بنابراین نباید براساس یک یک برداشت ، بعضی اظهارنظرها اعلام شود. وی افزود: هم اکنون آژانس و بعضی از کشورها باید بگویند مطمئن هستیم ایران این کار را می کند و براساس برداشت حرف نزنند زیرا ما فقط به دنبال حق مشروعمان که فناوری صلح آمیز هسته ای است ، هستیم.

اسرائیل به هدف خود علیه ایران نرسید

آصفی درباره سفر اخیر محمد البرادعی ، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به سرزمین اشغالی نیز گفت : اسرائیل در این سفر به خواست خودش درباره بحث ایران نرسید زیرا آنان انتظار داشتند البرادعی مطالبی بگوید که بتوانند از آن علیه ایران استفاده کنند. وی افزود: البرادعی فقط گفت : ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت حلال مشکل نیست و اشاره ای نکرد که فعالیت های ایران صلح آمیز نیست. او تاکید کرد: البرادعی نیز دراین سفر به هدف خود که خواست جامعه بین الملل مبنی بر بررسی ابعاد فعالیت هسته ای اسرائیل بود ، دست نیافت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها