پنجمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با سخنرانی رئیس‌جمهور به کار خود پایان داد

تجلیل رهبر حماس از بیانات رهبر معظم انقلاب

پنجمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین دیروز با صدور بیانیه پایانی و سخنرانی رئیس‌جمهور در حالی به کار خود پایان داد که اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت قانونی فلسطین، با پای‌فشاری بر شعار اساسی «فلسطین از نهر تا بحر؛ نه حتی یک وجب کمتر» از بیانات رهبر انقلاب در این کنفرانس تجلیل کرد.
کد خبر: ۴۳۲۷۵۰

به گزارش جام‌جم، در این جلسه که به ریاست علی‌لاریجانی برگزار شد 5 کمیسیون پارلمانی، احزاب و گروه‌های سیاسی، سازمان‌های مردم نهاد، علما و رهبران و رسانه‌های گروهی تشکیل جلسه دادند و هیات‌های شرکت‌کننده در این اجلاس سخنرانی کردند. از جمله سخنرانان اجلاس صبح نماینده حماس، حمید فاروق رئیس مجلس سنای جمهوری پاکستان، احمد سامبی رئیس‌جمهور سابق کومور و امیر بازوکی رئیس پارلمان زنگبار بودند. نشست بعدازظهر نیز به ریاست نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برگزار و اسماعیل هنیه نخست‌وزیر فلسطین از طریق ویدئو کنفرانس در آن سخنرانی کرد و پیام سید حسن نصرالله در این اجلاس نیز خوانده شد. در این جلسه با حضور هیات‌های پارلمانی، مقامات سیاسی و صاحب‌نظران و اندیشمندان بیش از 50 کشور اسلامی و غیراسلامی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران فلسطینی تکریم به عمل آمد.

فلسطین از نهر تا بحر؛ نه حتی یک وجب کمتر

اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت قانونی فلسطین و رهبر حماس در سخنانی که از طریق ویدئو کنفرانس در پنجمین همایش حمایت از انتفاضه فلسطین پخش شد، با پای‌فشاری بر شعار اساسی «فلسطین از نهر تا بحر؛ نه حتی یک وجب کمتر»، بر مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی تا آزادی کامل سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد. نخست‌وزیر دولت قانونی فلسطین با اشاره به این‌که این کنفرانس موضع ثابت و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از فلسطین نشان می‌دهد، افزود: این پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی از ملت فلسطین نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران حامی مقاومت است. هنیه با بیان این‌که مساله فلسطین یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام است ادامه داد: می‌دانید که امت اسلامی امروز به بهار عربی و تحولات منطقه مشغول است و شاید هر یک از کشورهای عربی و اسلامی مساله خودشان را داشته باشند، ولی مساله فلسطین یک مساله محوری است که باید به آن توجه شود.

هنیه اظهار کرد: امروز پس از گذشت 20 سال از مذاکرات ثابت شده است که ما از طریق مذاکره و راه‌حل‌های سیاسی به نتیجه نمی‌رسیم. وی گفت: ما حاضر نیستیم اسرائیل را به رسمیت بشناسیم و حتی از یک وجب خاک فلسطین هم کوتاه نمی‌آییم.

نخست‌وزیر دولت قانونی فلسطین در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ما به وحدت و یکپارچگی ملت فلسطین پایبندیم، چرا که تنها گزینه برای رویارویی با اسرائیل همین وحدت است. البته باید توجه کرد که اشغالگران و دشمنان تنها استفاده‌کنندگان از اختلافات میان مسلمانان هستند.

پیام سیدحسن نصرالله به کنفرانس تهران

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز در پیامی به پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ضمن تشکر از ایران و اعلام این که این کنفرانس در شرایط حساس منطقه برگزار می‌شود، گفت: آنچه در فلسطین رخ داده و می‌دهد جنایت قرن و رسوایی عصر حاضر است.

وی افزود: ایران تحولی عظیم را رقم زد و دستاوردی بزرگ را در نابودی منظومه دیکتاتورها صورت داد و چشم‌اندازهای جدیدی را مملو از امیدواری در مسیر رویارویی و احیای نقش امت‌های اسلامی ایفا کرد و ارزش‌های اخلاقی، سیاسی و اعتقادی انسان و قدرت آن در ساخت آینده را نشان داد.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: اشغالگران مستکبر بر فلسطین تسلط یافتند و می‌خواهند تاریخ را از بین ببرند و مقدسات را نابود کنند، ولی ما 70 سال است که با اشغالگری روبه‌رو هستیم و 70 سال است که مقاومت می‌کنیم و کسی که 70 سال مقاومت کرده، پیروز می‌شود و می‌ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها