مخالفت نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا با بسته اقتصادی باراک اوباما، انتقاد شدید وی از آنان را بدنبال داشت. رئیس جمهوری آمریکا گفت: اگر جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری قدرت را در دست گیرند، آمریکا "فلج" خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۰۹۳۸

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، باراک اوباما در یک جلسه حزبی خطاب به حاضران این جلسه گفت: از مخالفت‌های مداوم جمهوریخواهان با اصلاحات با هدف کمک به بهبود اوضاع اقتصادی خسته شده‌ام.

رئیس جمهوری آمریکا در تجمع انتخاباتی شهر سیاتل که با هدف جمع آوری کمکهای مالی برای ستاد انتخاباتی وی برگزار شد، عملکرد جان بونر رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان را زیر سوال برد.
 
اوباما در ادامه این اظهارات که شدیداللحن ترین سخنان وی علیه مخالفانش به شمار می رود، دیگر نمایندگان و سیاستمداران حزب جمهوریخواه را به مانع تراشی و کوک کردن ساز مخالف در برابر برنامه های حیاتی دولت خود متهم کرد.

باراک اوباما که در سفری سه روزه در سواحل غربی آمریکا برای جلب حمایت‌های مردمی و هم‌چنین جمع آوری پول برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی است، گفت: انتخابات سال 2012 بطور خاص انتخاباتی دشوار خواهد بود چرا که مردم نسبت به اقدامات دولت ناامید و سردرگم هستند.

اوباما با این حال تاکید کرد که وی برای پیروزی مصمم است چراکه هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.
 
اوباما با اشاره به اهمیت بسته اقتصادی 447 میلیارد دلاری ارائه شده از سوی کاخ سفید برای خروج آمریکا از وضعیت بحرانی کنونی، بار دیگر خواستار تصویب آن در کنگره شد.
 
به گفته وی سنگ اندازی های جناح اپوزیسیون موجب ناتوانی دولت آمریکا در مواجهه با چالشهای بزرگ قرن بیست و یکم می شود.

این در حالی است که افزایش بیکاری و عملی نشدن وعده های اوباما در حوزه های اجتماعی و اقتصادی موجب کاهش محوبیت وی به کمترین میزان طی سه سال گذشته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها