آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی :

عربستان در سیاستش نسبت به قبور ائمه بقیع تجدیدنظر کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از مسوولان عربستان سعودی انتظار می‌رود در تداوم خدمات‌رسانی و امنیت زائران و به خصوص شیعیان آن کشور کوتاهی نکنند.
کد خبر: ۴۳۰۷۸۸

به گزارش خبرگزاری مهر ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار حجت‌الاسلام کاظم العمری رهبر شیعیان مدینه با ابراز خوشحالی از حضور وی در جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به مناقب و تأثیر حضور والد بزرگوارشان در میان شیعیان عربستان سعودی گفت: امیدواریم پس از رحلت آیت‌الله العمری فقید، حضور حضرت‌عالی باعث ایجاد همدلی و همبستگی میان تشیّع و تسنن و نیز گشایش بیشتر در امور شیعیان این کشور باشد.

وی خدمت به زائران حرمین شریف مکه و مدینه و نیز ایجاد رفاه و امنیت برای آنان را از وظایف مسوولان کشور عربستان خواند و تصریح کرد: از مسوولان عربستان سعودی انتظار می‌رود در تداوم خدمات‌رسانی و امنیت زائران و به خصوص شیعیان آن کشور کوتاهی نکنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توافقات به عمل آمده در سفرش به عربستان سعودی با ملک عبدالله و سایر مسوولان این کشور در خصوص ایجاد تسهیلات برای زائران قبرستان بقیع، ابراز امیدواری کرد: مسوولان عربستان سعودی در سیاست‌هایشان نسبت به قبور ائمه بقیع تجدیدنظر کنند.
 
وی افزود: امیدواریم با همکاری متقابل میان زائران محترم و نیز مسوولان حرمین شریفین امکان زیارت ائمه بزرگوار مدفن در بقیع فراهم گردد.
 
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام کاظم العمری رهبر شیعیان مدینه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شیعیان در عربستان سعودی و تأکید بر وحدت با برادران اهل تسنن، به آثار مثبت حضور چند باره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مکه و مدینه به ویژه برکات ایشان در تسهیل امور شیعیان عربستان اشاره کرد و گفت: مرحوم ابوی اینجانب و نیز شیعیان و مسوولان کشور عربستان احترام ویژه‌ای برای حضرت‌عالی قائلند و شیعیان شبه جزیره به نوعی شما را پدر معنوی خود دانسته و در حال حاضر نیز می‌دانند.
 
وی با دعوت مجدد از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای زیارت خانه خدا و حرم حضرت رسول(ص) تصریح کرد: حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره موجب خیر و برکت برای شیعیان عربستان و زائران حرمین شریفین بوده و امیدواریم مقدمات حضور مجدد جناب‌عالی در جمع شیعیان عربستان به ویژه شهر مقدس مدینه فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها