سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با افزایش 8 درصدی نرخ انواع شیر پاستوریزه و استریل، افزایش 6 درصدی قیمت خامه، بستنی، انواع پنیر و ماست و همچنین افزایش 7 درصدی برای سایر محصولات لبنی بر مبنای قیمت‌های قبل موافقت کرد. به گزارش ایسنا، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده در پی درخواست صنایع لبنی برای افزایش 25 درصدی قیمت محصولات لبنی یا آزاد‌سازی نرخ این محصولات این موضوع را به کارگروه‌های استانی نظارت بر زنجیره تولید شیر و محصولات ارجاع داد.
کد خبر: ۴۳۰۵۷۴

صنایع لبنی طبق نامه‌ای به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرده بود: در صورت تصویب نرخ شیر خام به 520 تومان و نظارت بر الزام اجرای آن صنایع لبنی خواستار هیچ‌گونه افزایش قیمتی نیستند.

تخم‌مرغ قیمت مصوب ندارد

از سوی دیگر و در حالی که مشاهدات نشان می‌دهد قیمت هر دانه تخم‌مرغ به 250 تومان افزایش یافته، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام این‌که تخم‌مرغ قیمت مصوبی ندارد، خبر داد جلسه‌ای برای بررسی موضوع افزایش قیمت تخم‌مرغ برگزار خواهد شد.محمد قبله گفت: در این مورد جلسه‌ای برگزار خواهد شد تا ببینیم علت آن چه بوده است. تخم‌مرغ محصولی نیست که به صورت رسمی افزایش قیمت آن پذیرفته یا رد شود.وی ادامه داد: تخم‌مرغ جزو کالاهایی محسوب می‌شود که کاملا تابع شرایط عرضه و تقاضاست. زمانی هم که قیمتی برای آن اعلام می‌شود، برای آن است که قیمت آن به حد غیرقابل تحملی می‌رسد، وگرنه همه اینها تابع شرایط عرضه و تقاضاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها