مدیرمجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد از آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی و ساماندهی فضای سبز باغ موزه سعدآباد با وسعت 30 هکتار خبر داد.
کد خبر: ۴۲۵۰۸۳

 به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز یکشنبه با بیان این‌که ساماندهی و فضاسازی 30 هکتار از فضای باغ موزه سعدآباد در دستور کار این مجموعه قرار دارد، گفت: پاکسازی، طراحی و فضاسازی بخشهایی از فضای سبز سعد آباد در حال حاضر در دست انجام است.

مدیر مجموعه سعدآباد با اشاره به استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی از فضای سبز منحصر بفرد این مجموعه، اظهار کرد: با توجه به نقش ویژه باغ موزه سعدآباد در جذب گردشگر و پاکیزگی و تلطیف هوای شمال شهر تهران، طرح بهسازی فضای سبز به عنوان یکی از الویتهای اصلی کار، در دست اجراست.

وی ادامه داد: در همین راستا جلسات متعددی با ناظر فضای سبز و کارشناسان مجموعه، به منظور بررسی‌های مقدماتی، اولویت بندی و آسیب شناسی فضای سبز برگزار شد.

این مقام مسوول افزود: در نظر است با دانشگاه‌ها و مراکز علمی مرتبط با منابع طبیعی تفاهم نامه‌ای به منظور انجام پژوهشهای تخصصی، مطالعه و آسیب شناسی پوشش گیاهی سعدآباد منعقد و اقدامات لازم جهت حفظ و احیا آن و ایجاد فضای مناسب تر برای گذران اوقات فراغت شهروندان، بوجود آید.

'معصومه رضوانفر' ناظر فضای سبز مجموعه سعدآباد نیز به اقدامات انجام شده جهت بهینه سازی فضای سبز مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اشاره کرد و گفت: پاکسازی و جمع آوری نخاله از فضای جنگلی، چمن زنی و تجدید نظر در نوع آبیاری درختان و گیاهان،استفاده از نشان‌های طبیعی در فضای مجموعه به منظور زیبا سازی،از طرح‌هایی می‌باشد که در حال اجراست.

وی با توجه به نقش و اهمیت زیبا سازی محوطه سعدآباد در جذب و رضایتمندی گردشگران گفت: واحد فضای سبز این مجموعه برای رفاه بیشتر بازدید کنندگان و گردشگران در حال اجرای طرحی با وسعت 240 مترمربع است که شامل راه اندازی گلخانه‌هایی جهت تولید قلمه انواع گلها و نهال درختان موجود در سعدآباد است. این فضا که از حدود یکسال پیش تاکنون بلااستفاده بوده،هم اینک با بهره گیری از امکانات موجود، جهت بهره برداری و تولید گل و گیاه مورد استفاده مجموعه در حال آماده سازی است.

'حسین جعفری' کارشناس فضای سبز نیز با بیان این که تعداد سه هزار بوته گل آهار پاکوتاه مینیاتوری در قسمتهای آبنمای ورودی موزه هنرهای زیبا و باغچه‌های اطراف کاشته شده اظهار کرد: امسال با اجرای طرح ساماندهی فضای باغ موزه در ورودی‌ها و محوطه موزه ها، این مجموعه تاریخی بی بدیل، با فضایی زیباتر میزبان گردشگران، همشهریان و علاقه‏مندان خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت ویژه احیا، و بازسازی فضای سبز خاطر نشان کرد: از ابتدای مرداد ماه نیز عملیات مبارزه با علفهای هرز را در دستور کار قرار داده ایم که خوشبختانه نیمی از فضای سبز مجموعه از وجود علفهای هرز پاکسازی شده است.

عملیات جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در نقاطی از مجموعه که اقدامات عمرانی صورت گرفته، قطع شاخه‌های خشکیده و مبارزه با علفهای هرز از مهم‌ترین اقدامات مرحله اول طرح ساماندهی باغ موزه سعدآباد بوده و در مرحله دوم نیز هرس و کود دهی درختان جنگلی و چمن‌ها انجام می‌گیرد که این مرحله از نیمه شهریور آغاز خواهد شد.

این گزارش به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد حاکی است که این باغ موزه بیش از 70 درصد وسعت 110 هکتاری این مجموعه را به خود اختصاص داده و در کنار 18 کاخ، موزه و نمایشگاه دائمی بعنوان یکی از جاذبه‌های مهم و نگین گردشگری تهران بزرگ بشمار می‌رود و همه روزه پذیرای بازدیدکنندگان زیادی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها