نزدیک به یک هفته پس از آن‌که یکی دیگر از نخبگان کشورمان در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید وزیر کشور از تهیه برنامه‌ای ویژه برای حفاظت از دانشمندان و نخبگان کشور خبر داد و تاکید کرد که این برنامه بزودی اجرایی می‌شود. به گزارش فارس، مصطفی محمدنجار این خبر را دیروز در سفری که به استان مرکزی داشت اعلام کرد و افزود: دانشمندان هسته‌ای برای ملت فرهیخته ایران اسلامی مورد احترام هستند و این افراد از سرمایه‌های گرانقدر انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۴۱۹۷۴۷

وی گفت: ترور فیزیکی دانشمندان ایرانی در خیابان و مکان‌های مختلف نشانگر زبونی و ذلت دشمنان انقلاب اسلامی و بیانگر آن است که مخالفان از پیشرفت علمی کشور در هراس هستند.

خبر تشکیل تیم ویژه حفاظت از نخبگان از سوی وزیر کشور در حالی اعلام می‌شود که سال گذشته نیز، نسرین سلطانخواه‌، معاون فناوری رئیس‌جمهور مدتی بعد از ترور شهید شهریاری، خبری مشابه را اعلام کرده بود. سلطانخواه با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای حفاظت از دانشمندان اعلام کرده بود: حفاظت فیزیکی از دانشمندان در دستور کار جدی معاونت فناوری ریاست‌جمهوری قرار دارد و تیم حفاظت ویژه دانشمندان تشکیل شده است.

اگر چه این خبر با تیتر «تشکیل تیم ویژه برای حفاظت از دانشمندان و نخبگان» در بسیاری از رسانه‌ها انعکاس یافت اما به نظر می‌رسد دشمنان و دست‌های پشت‌پرده‌ای که خواهان واردکردن لطمه به روند پیشرفت کشور هستند برنامه وسیعی برای ترور نخبگان ایرانی دارند؛ ازاین رو یک هفته پس از ترور یکی دیگر از نخبگان کشورمان، وزیر کشور از اجرایی شدن قریب‌الوقوع طرح حفاظت از نخبگان خبر داده است. احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز دیروز در پاسخ به این سوال که تدابیر برای حفاظت بیشتر از نخبگان علمی به کجا رسیده است، به مهر گفت: مسوولان حفاظتی به این موضوع توجه کرده و پرداخته‌اند اما حجم زیاد دانشمندان و نخبگان کشورمان به گونه‌ای است که برای تک‌تک آنها نمی‌توان حفاظت فیزیکی خاص در نظر گرفت. وزیر دفاع افزود: مسوولان امنیتی کشور حتما تلاششان را برای حفاظت بیشتر دانشمندان و نخبگان علمی کشورمان توسعه خواهند داد.

از دی‌ماه سال 88 تاکنون چهار نفر از دانشمندان کشورمان هدف حملات تروریستی قرار گرفته‌اند که بجز دکتر فریدون عباسی که در حال حاضر ریاست سازمان انرژی اتمی را بر عهده دارد، بقیه این نخبگان به شهادت رسیدند. آخرین اقدام تروریستی، شنبه هفته گذشته رخ داد که به شهادت داریوش رضایی‌نژاد منجر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها