در آستانه هفته قوه قضاییه که از اول تیرماه آغاز می‌شود، معاون اول قوه قضاییه دیروز در نشستی خبری، ضمن تشریح برنامه‌های این هفته به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد.به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدابراهیم رئیسی در این نشست در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا در برخورد با مفسدان اقتصادی تبعیض وجود دارد، گفت: شاید در نوع اطلاع‌رسانی، این اظهارنظر درست باشد؛ اما در برخورد و رسیدگی به پرونده‌ها و مفسدان اقتصادی تبعیض وجود ندارد.وی یادآور شد: برخورد با مفاسد اقتصادی اگر با تبعیض همراه باشد، عدالت محقق نخواهد شد و هرگونه تبعیض موجب مخدوش شدن عدالت می‌شود.رئیسی درخصوص پرونده شرکت بیمه گفت: این پرونده در دستگاه قضایی در دست رسیدگی است و اطمینان می‌دهیم در دستگاه قضایی، اغماض وجود ندارد.
کد خبر: ۴۱۰۸۴۳

معاون اول قوه قضاییه افزود: هر دو هفته، گزارش کار و بازجویی‌ها به رئیس قوه قضاییه داده می‌شود.

اراده قوه قضاییه، برخورد عبرت‌آموز با اخلالگران است

معاون اول قوه قضاییه گفت: پرونده‌های مربوط به جرائم امنیت‌اجتماعی مانند پرونده خمینی‌شهر با سرعت و دقت رسیدگی می‌شود.

رئیسی افزود: تاکید شده است تا این پرونده در مراحل دادسرا، دادگاه و دیوان عالی کشور در زمان کوتاه و خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی درخصوص پرونده‌های مشابه اتفاق خمینی‌شهر در کاشمر و شهرهای دیگر نیز گفت: اراده جدی قوه قضاییه، برخورد عبرت‌آموز با اخلالگران است.معاون اول قوه قضاییه افزود: به خصوص با اشرار در زمان کوتاه برخورد می‌شود و شاهد اجرای احکام الهی در مورد آنان خواهیم بود.رئیسی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید «آیا حتما باید هتک حرمت به زنان رسانه‌ای شود تا قوه‌قضاییه پیگیری کند»، گفت: کار روزمره قوه قضاییه رسیدگی به این‌گونه پرونده‌هاست و بسیاری از پرونده‌ها رسانه‌ای نمی‌شود.وی تاکید کرد: امنیت زنان جامعه ما در مقایسه با جوامع غربی بالاتر است و زنان جامعه ما در پرتو انوار اسلام امن‌ترین وضع را دارند.

معاون اول قوه قضاییه درخصوص رسیدگی به پرونده‌های کودک‌آزاری هم گفت: دادستان تهران، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده‌اند و این‌گونه پرونده‌ها نیز رسیدگی می‌شود.

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی گفت: پرونده‌های خاص که مربوط به امنیت اخلاقی و اجتماعی است با حساسیت و خارج از نوبت، در دادگاه‌های کیفری و محاکم‌قضایی رسیدگی می‌شود.حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: قوه قضاییه تاکید کرده است دادستان‌ها که بر ضابطان قضایی نظارت دارند به پرونده‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی در مرحله دادگاه و بعد از آن، رسیدگی سریع کنند.وی افزود: در این پرونده‌ها، موارد با پیک مخصوص به دیوان منتقل و در شعبه خاصی با سرعت رسیدگی می‌شود و مطمئن باشید که در زمان بسیار کوتاهی احکام آن اجرا می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: دستگاه قضایی از هر طرحی در زمینه امنیت اخلاقی و اجتماعی و اجرای آن حمایت می‌کند.

وضع موادمخدر در افغانستان، حقوق بشر را تهدید می‌کند

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: با حضور آمریکا و ناتو در افغانستان، موادمخدر سنتی به موادمخدر صنعتی تبدیل شده که وضع به وجودآمده برای حقوق بشر بسیار تهدیدکننده است.رئیسی افزود: کاری که آمریکا و ناتو در افغانستان می‌کند، مصداق جنایت علیه بشریت است و طبق آمار سازمان ملل، تولید موادمخدر در افغانستان 40 برابر شده است.

برگزاری برنامه‌های هفته قوه قضاییه با رویکردی جدید

معاون اول قوه قضاییه درخصوص برنامه‌های هفته قوه‌قضاییه هم گفت: برنامه‌های این هفته با حضور مسوولان دادگستری‌ها، دادستانی‌ها و سازمان‌های وابسته با رویکردی جدید برگزار خواهد شد.

رئیس افزود: در این هفته، همایشی برگزار خواهد شد که در آن به‌جای سخنرانی‌های معمول، 10 کارگروه مسائل مختلف را بررسی و درخصوص حل آن راهکار ارائه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها