انتقاد وزارت کشاورزی از بازرگانی در واردات میوه

یک مقام مسوول وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که این وزارتخانه مجوزی برای واردات میوه صادر نکرده است، وزارت بازرگانی را مسوول این امر دانست و گفت: هر مرجعی که از وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات میوه دریافت کرده، اعلام کند تا حکم انفصال خدمت برای آن مسوول ذی‌ربط صادر شود. عباس حاجیان در گفت‌وگو با مهر، ضمن بیان این که مسوولیت میوه‌های وارداتی در بازار به عهده وزارت بازرگانی است، بیان کرد: همان وزارتخانه‌ای که مجوز ورود سیب را به کشور می‌دهد، مجوز دیگر میوه‌ها را هم صادر می‌کند؛ زیرا یک کشور در صادرات میوه فقط یک نوع میوه را نمی‌فروشد و باید چند قلم میوه دیگر را هم از آن کشور خریداری کرد.
کد خبر: ۴۰۹۵۲۵

وی افزود: بنابراین چند نوع میوه وارداتی در سطح وسیع توزیع شده‌ که مسوولیت آن هم به عهده وزارت بازرگانی است.

حاجیان با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی در موضوع واردات براساس قانون عمل می‌کند، افزود: ثبت سفارش‌های انجام گرفته در ماه‌های اسفند و بهمن سال گذشته بوده که سیل واردات را روانه بازار کرده است، در صورتی که قبل از این، وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به وزیر بازرگانی زمان واردات و شرایط تعرفه‌ای میوه‌ها را اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: وزارت بازرگانی باید برای واردات هر میوه‌ای شرایط ورودی و حقوق تعرفه‌ای را در نظر می‌گرفت، نه این که هر کسی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد.

به گزارش مهر، وزیر جهاد کشاورزی درسال گذشته در نامه‌هایی جداگانه شرایط ورود محصولات کشاورزی را به وزارت بازرگانی اعلام کرد و به تازگی هم نامه‌ای را به وزیر بازرگانی نوشت و تعرفه‌ها و شرایط ورود میوه‌ها را دوباره یادآوری کرد اما همچنان بازار محصولات کشاورزی در کشور سرشار از میوه‌های وارداتی است.

مشاور بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی هم عنوان کرده است مجوز میوه‌های وارداتی در بازار از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر نشده است و وزارت بازرگانی مسوول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها