افزایش نرخ ارز به صورت فعلی به زیان صادرات است

در حالی که طرفداران افزایش نرخ ارز، این اقدام را حرکتی در جهت منافع صادرکنندگان و افزایش صادرات غیرنفتی کشور می‌دانند، رئیس کنفدراسیون صادرات کشور اقداماتی نظیر افزایش ناگهانی نرخ ارز را به صلاح اقتصاد کشور نمی‌داند. رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در مورد افزایش نرخ دلار به 1170 تومان، این وضع را باعث لطمه‌خوردن صادرکنندگان ذکر و پیشنهاد کرد: برای حل این مشکل آرام آرام میزان افزایش را به 5 درصد کاهش دهند و روزانه 200 میلیون دلار در کشور توزیع شود.
کد خبر: ۴۰۹۳۰۸

اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد افزایش نرخ دلار عنوان کرد: آنچه ما صادرکنندگان در مورد نرخ ارز از بانک مرکزی درخواست داشتیم، افزایش سالی 5 درصد بود که ماهانه 5/0 درصد می‌شد.

وی ادامه داد: خواسته ما این نبود که ناگهان نرخ دلار 12 درصد افزایش یابد که با این کار صادرات لطمه می‌خورد، البته به نفع برخی صادرکنندگان به صورت موقت خواهد بود؛ آنهایی که کالای خود را فروخته‌ بودند و حال می‌خواهند پول خود را دریافت کنند، شاید نفع ببرند اما در سه چهار ماه آینده دوباره وضعیت به حالت قبلی بر می‌گردد و افزایش نرخ دلار باعث تورم داخلی می‌شود و حتی آنها لطمه می‌خورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها