مشترکان از حالا به فکر کاهش مصرف گاز در زمستان باشند

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره قبوض گاز ارسالی به مشترکان در بهار گفت: گازبهای 80 درصد مشترکان کشور کمتر از 10 هزار تومان بوده و این مبلغ در استان تهران (10 هزار تومان) درباره 78 درصد مشترکان صادق است. به گزارش شانا، جواد اوجی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان، قبوض ارسالی برای مشترکان، به دلیل کاهش مصرف این حامل انرژی به نحو چشمگیری تغییر خواهد کرد و به یک پنجم مصرف در زمستان خواهد رسید.
کد خبر: ۴۰۹۳۰۳

اوجی با بیان این ‌که تا آغاز دوره سرما زمان زیادی باقی مانده است، تاکید کرد: این دوره طولانی فرصت مناسبی برای اجرای هرگونه اقدام اصلاحی روی سامانه‌های گرمایشی منازل است.

وی گفت: این امکان از هم‌اکنون برای مشترکان فراهم است تا به منظور کاهش مصارف گاز منازل خود و جلوگیری از هدر رفت انرژی به عایق بندی، تجهیز سامانه گرمایشی به سیستم‌های هوشمند و هر اقدام اصلاحی دیگر (با در نظر گرفتن نکات ایمنی و استاندارد) که مصرف گاز را کاهش می‌دهد، اقدام کنند.اوجی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، اقدام‌های اصلاحی انجام شده روی سامانه گرمایشی تا 50 درصد مصرف گاز منازل را کاهش خواهد داد.

صدور قبض های گاز پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در زمستان سال گذشته و اوایل امسال بسیاری از مشترکان را در بهت و حیرت فرو برد و این مسئله انتقادهای زیادی را به دنبال داشت. این انتقادات تا جایی پیش رفت که شرکت ملی گاز از بازنگری در اقلیم بندی بسیاری از شهرها خبر داد که به موجب این بازنگری قبض های گاز نیز دچار تغییر شد به طوری که بنا بر اعلام شرکت ملی گاز برخی از مشترکان واجد دریافت مابه التفاوت نرخ های پرداختی خود شدند . با این حال شرکت ملی گاز در ابتدای سال جاری بهای گاز خانگی را برای هفت ماه گرم سال افزایش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها