اختصاص 100میلیارد ریال برای ترخیص واگن‌های متروی تهران

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پرداخت 100 میلیارد ریال برای ترخیص واگن‌های متروی شهر تهران از گمرک به منظور تقویت و تسریع جا‌به‌جایی‌ها در تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۰۹۱۲۷

به گزارش فارس،‌ غلامحسین تابش‌فر افزود: در پایان سال 89 مبلغ 270 میلیارد ریال برای کمک به ترخیص واگن‌های متروی تهران از گمرک، که به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های انباشته شده قبلی شهرداری تهران به بانک‌ها در گمرک مانده بود، پرداخت شد.

وی گفت: در سال جاری 12 واگن دو طبقه و چهار لکوموتیو به شرکت متروی تهران تحویل داده شد که متعلق به متروی هشتگرد بود؛ اما با توجه به آن‌که این خط هنوز به بهره‌برداری نرسیده، این قطارها موقتاً به خط 5 متروی تهران تحویل داده شده تا از آن برای جابه جایی مسافران خط متروی تهران ـ کرج استفاده شود.

تابش‌فر اظهار کرد: سهم شهرداری تهران از یارانه بلیت پرداختی در حوزه حمل و نقل عمومی شهری سال 89 جمعا مبلغ 740 میلیارد ریال بود که به مترو و اتوبوسرانی تهران پرداخت شده است.

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین گفت: از 400میلیارد تومان یارانه بلیت حمل و نقل عمومی که در سال 1390 به شهرداری‌ها اختصاص یافته بود، حدود 150 میلیارد تومان به مترو و اتوبوسرانی تهران پرداخت خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها